2012. október 16. SOHASEM ELÉG

MIT TEHETSZ A HÁZADBAN? /2. rész

Vágd el a köteleket

A kapzsiság olyan, mintha egy súly lenne rád kötözve. Ha meg akarsz tőle szabadulni, gyakorold a következő feladatot: Állj meg otthonodban, és nézz körül. Hol kötözött meg a kapzsiság? Vizsgáld meg a tulajdonodban lévő dolgokat, és kérd Istent, hogy mutassa meg, hol kell elvágni a kötelet. Előfordulhat, hogy néhány ruhát vagy más egyebet kell elajándékoznod. A következő gyakorlatot vezettem be a ruháimra vonatkozóan: Ha egy egész éven keresztül nem vettem fel valamit, akkor másnak van rá szüksége.
Ha katalógusok vagy újsághirdetések váltják ki belőled a kívánságot, akkor átlapozás nélkül dobd ki őket!
Ha egy barátnőd erősíti benned a kapzsiságot, akkor maradj távol tőle! Janis barátnőm mondta nekem ezt: "Minden alkalommal, amikor bizonyos barátnőimmel együtt vagyok, a beszélgetés mindig az "új holmik" körül forog. Mindig arról beszélünk, hogy mit fogunk venni, mit tervezünk megszerezni. Olyan könnyű azon kapnom magam, hogy én is velük tartok. Hirtelen már azon gondolkozom, amivel még nem is rendelkezem, ahelyett hogy hálás lennék azért amim megvan. "Tudom, hogy távol kell tartanom magam az ilyen barátnőktől.
(Linda Dillow)

Megjegyzések

  1. draga orsi,
    figyelem mar egy ido ota a blogot ::))) es meg szeretnem kerdezni,hogy mar egy ideje a penz,a gyujtogetes,kapzsisag sotet oldalairol vannak a temak.en tudom,hogy ez egy nagyon komoly tema es mindenkit erint.engem is es nagyon elgondolkoztato.csak nem tudom,hogy miert ezt valasztottad?en eltudnek kepzelni egy kicsit tobbet a szeretetrol a megerositesrol isten terveirol az eletunkben.de ez csak egy gondolat volt tolem.
    tovabbra is lelkes olvasoja es rajongoja vagyok a z oldalnak.


    VálaszTörlés
  2. Szia Andi! :-)
    Köszönöm az észrevételed.

    Lehet, hogy nehézkes a téma, és valószínű, hogy most nem ez a kérdéskör foglalkoztat.
    Linda Dillow-nak "Akinél a szív lecsendesül" című könyvén haladok végig, és a kapzsiság kezelése is benne van abban, hogy valóban rendet tegyünk magunkban, és valódi békét találjunk Istennél.
    Már csak 2-3 napig tarts ki, és utána az életcélunk megtalálása lesz a téma. :-)
    köszönöm, hogy írtál, és továbbra is várom visszajelzéseiteket!
    Puszi,
    Orsi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Orsi! Én szeretném neked is meg köszönni hogy megírtad a mai blogot és hogy erről írtál, régóta foglalkoztató kérdésekre kaptam ma választ.Már 2 éve tartogatom a szekrényben a szülés utáni kinőtt ruhákat abban bízva hogy még ugy is le fogyok és jók lesznek, de most már kizártnak tartom hogy így lesz. Az eszembe sem jutott hogy kapzsi vagyok és azért nem tudok megválni tőlük, de ma rá kellett jönnöm hogy valóban az vagyok, köszönöm hogy rajtad keresztül értette meg ezt Isten velem. Most már tudom mit kell tennem a kinőtt ruhákkal. Isten gazdag áldását kívánom neked a továbbiakban is, hogy mindig őszintén rá figyelve tudd írni ezt a blogot! Hiszem hogy nem hiába való a fáradozásod!!! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések