Szeretet utáni sóvárgásunk


Mindenem megvolt, amire vágytam, mégis üresnek és zavartnak éreztem magam.

Keményen megdolgoztam azokért a kapcsolatokért és eredményekért, melyek betöltötték az életemet, de egyik sem tett teljesen elégedetté.


Sajgó ürességtől leterhelve, könnyeim végigpatakzottak az arcomon amint iskolás éveim fiú barátjára gondoltam. A jövőre vonatkozó terveinket összetörte a felé irányuló nyomás. Elvártam tőle, hogy legyen az a személy akire szükségem volt. Őrülten szerelmes voltam belé - túlzottan is őrült módon.

Soha nem felejtem el azt a napot, amikor egyik barátom említette, hogy az ex-fiúbarátom a városunkba látogat a hétvégére. Egymás közelében dolgoztunk, így péntek délután az irodája közelében leparkoltam, és vártam, hogy ő is autóba szálljon.

Egészen "véletlenül" mindketten ugyanabban a gyorsétteremben voltunk ugyanabban az időben és "véletlenül" össze is futottunk. Miután megkaptam az ételt, beszálltam az autómba, és követtem őt, remélve, hogy meglát, rádöbben, hogy nem tud nélkülem élni, indexel, majd félreáll, hogy beszélgethessünk.

Most komolyan, hogy képzeltem mindezt? Valószínűleg sejtitek már, hogy nem állt meg. Én pedig reménytelenül nevetségesnek éreztem magam.

Néhány héttel később körbesétáltam a főiskolám épületeit, udvarát. Elnézegettem az előadótermeket, a kollégiumi szállást, és a többi emlék helyszínét. Hirtelen végigvonult gondolataimban egy iskolányi mennyiségű ismerős arc, emlékeztetve, mennyire fontos volt számomra, hogy elnyerjem a tanácsadóim, barátaim tanáraim elismerését, remélve, hogy a tőlük kapott megerősítés majd kitölti szívem ürességét.

Annak ellenére, hogy a ballagásom előtt álltam, néhány előnyös munka lehetőségem volt, és sok területen értem el sikereket, a szívem mégis nyugtalan maradt. Tanácstalanul a következőt kérdeztem magamtól: Miért van az, hogy  sohasem elég számomra az amim van, és mindig más után sóvárgok?

Hirtelen egy gondolat futott át a lelkemen, összekötve két szót, melyeket azelőtt sohasem tettem egymás mellé. Éreztem, hogy most Isten válaszol kérdésemre.

"Renee, amire valaha is vágytál, az a feltétel nélküli szeretet."


Feltétel nélküli szeretet?  Nem is tudtam, hogy egyáltalán létezett ilyesmi. Ezután ismét meghallottam Isten szelíd és csendes hangját lelkemben: "Rajtam kívül senkiben vagy semmiben sem fogod megtalálni azt a szeretetet amely után vágyakozol. ÉN VAGYOK az a feltétel nélküli szeretet, amit keresel."

Számomra az a gondolat, hogy Isten feltétel nélkül szeret engem, felfoghatatlan volt, mégis lelkem legmélyén éreztem hogy ennek igazságnak kell lennie. Olyan szeretet után vágytam, melyet nem kellett kiérdemelni, és nem kell félnem, hogy valaha is elveszíteném azt.

Őszintén megvallva, először nehezen fogtam fel, hogy Isten szeretete miként tölthetné ki az űrt a szívemben. Időbe telt, mire megértettem, hogy Isten ezzel az űrrel a szívemben alkotott meg, úgy teremtett meg,  hogy egyedül Ő elégíthesse ki ezt a vágyamat.

A mai napra az igeversünk így szól: "Amire az ember vágyik, az az el nem múló szeretet." (Példabeszédek könyve, 19:22a, angol fordítás szerint)

A "vágyik" szó a héber ta'avah szóból származik, mely a következőt jelenti: erősen óhajtja, mélyen vágyik rá, vagy sóvárog utána. Érdekes, hogy az el nem múló szeretetet több mint harmincszor említi a Biblia, de sohasem egy ember vonatkozásában. Egyedül Istennel kapcsolja össze ezt a kifejezést.

Isten a szívünkbe helyezte az el nem múló szeretet utáni vágyat, mert tudta, hogy ez fog bennünket visszavezetni Hozzá.

Az Ő szeretete magához von bennünket. Egyedül csak mi gátolhatjuk meg Istent, hogy elérje a mélyben elrejtőző szívünk darabját, mely leginkább Ő utána sóvárog.

Megengeded, hogy Jézus betekintsen a szívedbe a mai napon, hogy megmutassa neked, hogy mit, kit és hol kergetsz szükséged kielégítéséért? Ezután kérd meg Őt, hogy Ő töltsön be téged az el nem múló szeretetének ígéretével és valóságával.

Jézus, kérlek segíts, hogy Rajtad kívül bármi vagy bárki mással ne akarjam kitölteni a bennem lévő űrt. Kérlek, elégíts meg el nem múló szereteteddel, és segíts, hogy egyedül Tőled függjek, hogy a legbensőbb vágyaimat és szükségemet Te elégítsd ki. Jézus nevében, Ámen

Átgondolásra:

Kire, vagy mire szoktál tekinteni, hogy megelégedett legyél?

Ige a mai napra:
"Elégíts ki bennünket el nem múló szereteteddel minden reggel, hogy vígan énekeljünk és örüljünk egész életünkben." (90. Zsoltár 14. verse. angol fordítás szerint)


(Forrás: Renee Swope February 5, 2014 © 2014 by Renee Swope. All rights reserved.http://proverbs31.org/devotions/devo/ used with permission)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések