A megelégedettség titka

Pál apostola Filippi levélben felfedi a titkot:
"Nem a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek. Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is. Egészen be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a bővölködésbe és a nélkülözésbe egyaránt. Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem." (Filippibeliekhez írott levél 4.fej.11-13.vers)

Pál életét ismerve döbbenhetünk rá az idézett versek mélységére. Élete nehéz körülményektől volt terhes. Egy sötét börtön sivár zárkájából írt a legelemibb higiénia és fűtés nélkül. Egy őrhöz volt láncolva, mégis magányos volt.
Pál élete rendkívül nehéz volt. Annyira megverték, hogy majdnem belehalt, folyamatosan félreértették, barátai elhagyták - életét nehéz körülmények, váratlan, kiszámíthatatlan események irányították. Mégis ezt mondja: "megtanultam, hogy a körülményeim között elégedett legyek." Döbbenetes! Azt állítja, hogy az elégedettség megtanulható. Ez tehát azt jelenti, hogy te is és én is meg tudjuk tanulni, hogyan legyünk elégedettek.
Pál a hogyan titkával folytatja ezt a rendkívüli kijelentését, azzal, hogy megtanulta az elégedettséget minden körülményben (Fil. 4:13) Ezt a gyakran idézett verset a görög eredetiből így lehet fordítani: "Képes vagyok bármivel szembenézni az által, aki engem képessé tesz (hogy ezt megtegyem)" Elgondolkoztál már valaha is azon, hogy miért eza vers következik Pál elégedettséggel kapcsolatos kijelentése után? Pál felismerte, hogy a hívők megelégedettségének forrása és ereje maga Isten.
A Fil. 4:13 fordításai közül Kenneth Wuest ógörög professzoré áll a szívemhez legközelebb:
Erős vagyok minden dologra abban,
aki folyamatosan erőt önt belém.

Krisztus minden körülmények között képes és kész, hogy megadja a megelégedettségünkhöz szükséges erőt. A megelégedettség úgy érvényesül, hogy Krisztus ereje beárad gyenge testembe, lelkembe, elmémbe. A beáradás betöltést, teleöntést, elárasztást jelent. Minden reggel, amikor forró vízbe lógatom a teafüvet, e folyamatnak vagyok tanúja.
Hogyan tesz Isten képessé bennünket a megelégedettségre? Igéje által megelégedettséggel áraszt el minket. Amint szava behatol értelmünkbe, átformál. Ahogyan a tea erősebb lesz, ha időt hagyunk a teafű kiázására, úgy mi is elégedettebbek leszünk, ha több időt töltünk Isten igéjével, hagyva, hogy beáradjon életünkben, és Krisztushoz hasonlóvá formáljon.
(Linda Dillow: Akinél a szív lecsendesül)



Megjegyzések

  1. nekem nagyon tetszik ez a blogg,kár,hogy csak magammal levelezek!!! csajok!!!hol vagytok!!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések