2012. szeptember 25. SZEREPEM ELFOGADÁSA

TE MILYEN SZEREPET JÁTSZOL?

"Mert az Ő alkotása vagyunk, teremtetvén általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, amelyeket előre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk." (Ef. 2:10)

Az élet nagy színpadán mindnyájan valamilyen szerepet játszunk. Sokan közülünk több különböző szerepet is játszanak.
Elizabeth-nek sok szerepbe kellett beletanulnia. Szerelmes volt, és szeretett volna férjhez menni, mégis miután befejezte a főiskolát négy évig kellett várnia. Mikor aztán hozzáment szeretett vőlegényéhez, biztos volt benne, hogy ez a szerelem örökké fog tartani. Két év és három hónap után egy új szerepet kapott: özvegy lett. Tizennégy évig ismét magányos volt. Isten adott neki egy második férjet, így ismét a feleség szerepét játszotta, ez alkalommal hat éven keresztül, majd újra megözvegyült. Teljesen meg volt lepve, amikor Isten egy harmadik férjet adott neki.
Elizabeth azért éli meg teljes odaadással, méltósággal a ráosztott szerepeket, mert tisztában van azzal, hogy Isten az, aki osztja azokat. Talán azt kérdezed: Hogyan lehet az özvegység vagy a magány ajándék? Erre Elizabeth válasza a leghitelesebb:

Huszonhárom éves koromban Isten az egyedülállóság ajándékát adta nekem, huszonhét éves koromban pedig a házasság ajándékát. Huszonkilenc évesen az özvegység ajándékát kaptam. Már nem voltam feleség. Özvegy voltam. Egy új megbízatás. Egy másik ajándék. Ne gondold, hogy ez jutott eszembe abban a pillanatban, amikor megkaptam a hírt férjem haláláról. "Ó, Uram! -valószínűleg ez volt minden, amire abban a döbbenetes helyzetben gondolni tudtam.
Az évek folyamán egyszerre csak egy lépést tettem a szenvedés titkán kutatva. Kezdtem felismerni, hogy lényegében minden ajándék, még az özvegységem is.
Elmondhatom, hogy békességet találtam. Azt nem mondom, hogy nem voltam magányos. Az voltam- rettenetesen. Nem mondom, hogy nem gyászoltam. De igen- a legmélységesebben. De olyan békességet kaptam, melyet a világ nem tud adni. Nem a szenvedés szűnt meg, hanem egy más módon, az elfogadás által kaptam békességet.

Már valószínűleg ki is találtad,  hogy Elizabeth családneve: Eliott. Szavaiból világosan kitűnik, hogy az örökkévalóságra összpontosít. Ő egy olyan asszony, aki fájdalmasan megtapasztalta a magányosságot, egy olyan asszony, akit Isten hatalmasan tud használni, mert teljesen az övé.
Eddigi életem során az anyaság hat különböző szerepében volt részem. Már voltam biológiai anya, örökbefogadó anya, nevelőanya, lelki anya, keresztanya és nagymama. Ha Istennek tetszik, egy napon még dédmama lehetek!
Mi a te szereped? Egyedülálló vagy, férjezett, elvált, özvegy? Vér szerinti, örökbefogadó vagy lelki anya? Meg vagy elégedve a szereppel, amit Istentől kaptál? Hiszed, hogy Isten az áldott irányítója szerepednek? Hiszed, hogy a legjobbat adta neked?
Ha bízunk Istenben, hogy a tőle kapott osztályrész a legjobb számunkra, meghozhatjuk azokat a titkos döntéseket, melyek megajándékoznak a megelégedettséggel. Ha nem fogaduk el Isten által kijelölt sorsunkat, elégedetlen szívű nők leszünk.
(Linda Dillow)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések