Kapaszkodj a kegyelembe

"Ügyeljetek arra, hogy senki se hajoljon el Isten kegyelmétől, hogy a keserűségnek a gyökere felnövekedve kárt ne okozzon, és sokakat meg ne fertőzzön."

Zsidók 12:15

Nagyon szeretem, amikor a közösségünk feltűri az ingujját, hogy segítsen egy szomszédnak. Ez történt nemrég, amikor egy új család költözött a környékünkre. A gyülekezet tagjai egy szombati napot kitűztek, felöltötték a munkásruhájukat, ecseteket, létrákat és festéket hoztak, hogy felújítsák a házat. Ken és én korán érkeztünk, ő fehér festőnadrágban, én pedig egy vödör festékkel az ölemben. De ahogy begurultam a bejárati ajtón, rájöttem, hogy a kerekesszékem akadályt jelent a dolgozó emberek számára.
Több választásom is volt. Sajnálhattam volna magamat, amiért nem tudok részt venni. Vagy hallgathattam volna a Zsidókhoz írt levél 12:15-re, és nem engedtem volna, hogy a keserűség gyökeret eresszen.
Sóhajtva kapaszkodtam Isten kegyelmébe, és próbáltam kitalálni, hogyan tudnék részt venni a munkában. Kinéztem a nappali ablakán, és észrevettem egy ültetőedényt, amiben nem volt semmi. Elég szürkén néz ki, gondoltam. Fogadok, hogy a barátaim örülnének egy pár muskátlinak. Elmentem egy faiskolába, megkértem az egyik eladót, hogy segítsen, majd egy zsák földdel és néhány növénnyel tértem vissza. Nem volt nehéz találni valakit, aki ürügyet keresett arra, hogy kiszabaduljon a festékgőzökből odabent, és lelkesen ültetni akart. Hamarosan a piros muskátlik cserepekben üdvözölték az új lakókat.
Minden nap apró döntéseket hozunk a kegyelem érdekében. Mert minden nap történnek dolgok. A barátod késik a találkozótokról. A boltban az eladó fiú elejti a tojásaidat. Egy barátod elfelejti megköszönni az ajándékot, amit adtál neki. A szomszéd kutyája otthagyja a névjegyét a pázsitodon. Hogyan reagálsz?
Lehet, hogy ma az egyik ilyen választás előtt állsz. Kapaszkodj bele a Zsidókhoz írt levél 12:15. részébe Válaszd a kegyelmet. Ez mindig a jobb út.


Segíts nekem, Atyám, Istenem, hogy elengedjem a keserűséget. Aztán tedd lehetővé, hogy megragadjam a kegyelmet - magamért és a körülöttem élőkért.


Grab On to Grace, Joni Eareckson Tada
More Precious Than Silver
1998
Zondervan
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/termeszet-piros-epulet-fal-4913756/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések