Ha csak annyit tudsz imádkozni, hogy "Uram, segíts rajtam!"


"Tekintetem a hegyekre emelem: Honnan jön segítségem? Segítségem az Úrtól jön, aki az eget és földet alkotta." (Zsoltárok 121:1-2).



A fiam hangos sóhajjal dőlt be a kocsiba, és durván a hátizsákját a hátsó ülésre dobta. "Anya, azt írtam ma a suliban a dolgozatomra, hogy "segíts nekem"."


Aggódó tekintetem találkozott az övével a visszapillantó tükörben. "Kit kértél meg, hogy segítsen neked?"

"Istentől kértem."


Megfájdult a szívem, mert megértettem a kétségbeesést, ami e két kis szóba volt csomagolva: Segíts nekem. Nemrégiben én is többször imádkoztam "segíts nekem" imát. Talán ti is megtettétek már ugyanezt.


Az életben mindannyian tapasztalunk nyomasztó körülményeket. Ha hagyjuk, ezek a pillanatok emlékeztetnek minket arra, hogy mennyire függünk Istentől. Ahogy a mai kulcsvers is mondja, reményt ad, ha felidézzük, honnan jön a segítségünk:


"Tekintetem a hegyekre emelem: Honnan jön segítségem? Segítségem az Úrtól jön, aki az eget és földet alkotta." (Zsoltárok 121:1-2).



A 121. zsoltár egy "felemelkedési zsoltár", egyfajta imádságos ének, amelyet az ókori izraeliták énekeltek, amikor Jeruzsálembe utaztak, hogy Istent imádják az Ő templomában. Útközben bizonytalan tereppel és veszélyekkel kellett szembenézniük. Mégis, ahogy tekintetüket a szent város felé emelték, bátorságot hirdettek a szívükben, hirdetve, hogy segítségüket a Teremtőjükben találják meg, nem pedig a teremtésben vagy egy úti célban.




Miután magabiztosan kijelentették, hogy ki a segítségük, emlékeztették magukat arra, hogy Ő hogyan fogja őket segíteni:

Az Úr gondoskodik arról, hogy lábuk ne csússzon meg (Zsoltárok 121:3).

Megvédi és megőrzi népét (Zsoltárok 121:7-8).

Ő soha nem alszik, ezért éber szeme mindig rajtuk lesz, és megóvja őket a gonosztól (Zsoltárok 121:4).



Bármilyen "segíts" pillanatban is találjuk magunkat, Isten mindig jelen van, neki rendkívül fontos, és személyesen vesz részt benne. Mi is túlnézhetünk a teremtett dolgokon, hogy meglássuk Teremtőnket, emlékeztetve magunkat arra, hogy Jézusnak korlátlan hatalma van arra, hogy megmentsen, megtartson és biztonságban hazavigyen minket.


Az utunk nem lesz mindig könnyű. De az Isten, aki a hegyet előttünk teremtette, sokkal nagyobb, mint a veszélyekkel teli mászás. Ő a magasban trónol, de velünk utazik a mélyben, szuverén módon vigyázva minden ingatag lépésre.


Drága barátom, nem szégyen egy egyszerű "segíts nekem" ima; kétségbeesést közvetít, miközben alázatos függőséget fejez ki. Bevallja, hogy nem ismerjük az utat, de ismerjük azt, aki ismeri.


Amikor belefáradunk a kitartásba, kiáltsuk bátran: Uram, segíts!

Amikor nem tudjuk, hogyan segítsünk a gyermekünknek, könyörögjünk: Uram, segíts nekem!

Amikor a szorongás elhomályosítja gondolkodásunkat, suttogjuk: Uram, segíts!



Lehet, hogy az Úr nem szüntet meg minden problémát az égnek ezen az oldalán, de Ő velünk jár mindenen keresztül, és meghallgatja minden kiáltásunkat.



Mennyei Atyám, kétségbeesetten várom a segítségedet. Kérlek, vezess és vigyél át a zord terepen, mindezt a Te neved dicsőségére. Jézus nevében, Ámen.















Forrás:

By Beth Knight

If All You Can Pray Is "Lord, Help Me"
Daily Devotion
FEBRUARY 29, 2024


Fotó: canva.com

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések