Hogy Isten művei láthatóvá váljanak

"Nem ő vétkezett, nem is a szülei, hanem azért van ez így, hogy nyilvánvalóvá legyenek rajta Isten cselekedetei." (János 9:3).


Talán azért, mert olyan sokáig a karrieremet helyeztem előtérbe - ezért nem tudok teherbe esni.

Talán azért, mert túlságosan akartam az előléptetést - ezért csukódott be az ajtó.

Talán azért, mert túlságosan vágytam egy kapcsolatra - ezért vagyok még mindig egyedülálló.


Életem során többször is átmentem a tűnődés időszakán. Azon tűnődtem, hogy miért nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettem volna. Vajon miért tűnt úgy, hogy az életem megrekedt, miközben mindenki másé úgy tűnt, hogy jól halad. Azon töprengtem, hogy másoknak miért van sokkal könnyebb dolguk, mint nekem. Ez a töprengés gyorsan átcsaphat abba, hogy keresünk valakit, akit hibáztathatunk. Számomra ez a "valaki" általában én magam vagyok.


Valami baj van velem? Valamit rosszul csináltam?


Kicsinek érzem magam, mint egy gyerek, aki összezavarodott és fél.

A János 9-ben Jézus és tanítványai találkoztak egy emberrel, aki születésétől fogva vak volt. A tanítványok úgy reagáltak, ahogyan sokan közülünk teszik, amikor valamilyen szerencsétlenséggel találkoznak: "Mester, ki vétkezett? Ez vagy a szülei, hogy vakon született?" (János 9:2). Más szóval: Ki a hibás?




Meglepődhetünk Isten Fiának válaszán, aki az egyetlen, aki látja és ismeri az egész emberiség bűneit: "Nem ő vétkezett, nem is a szülei, hanem azért van ez így, hogy nyilvánvalóvá legyenek rajta Isten cselekedetei." (János 9:3).


Több volt a történet, mint amit a tanítványok láthattak. Isten Fiának még teljesen fel kellett tárnia cselekedeteit az ember életében.


Talán a te történetedben is több van, mint amit most látsz, több, amit Istennek még fel kell tárnia.



A bűnnek következményei vannak, és néha a saját döntéseink nehéz helyzeteket teremtenek vagy súlyosbítanak az életünkben. Jézus még ilyenkor is mindig kegyelmet ad nekünk (Jakab 4:6). Ugyanilyen fontos felismerni, hogy nem minden szenvedést a személyes bűneink okoznak. Néha olyan okokból szenvedhetünk, amelyeket nem tudunk megmagyarázni - mégis Isten cselekedetei megmutatkozhatnak. (János 9:3).




Amikor tehát gyorsan következtetéseket vonunk le, és magunkat hibáztatjuk, ha a dolgok nem úgy mennek, ahogyan terveztük, és amikor úgy érezzük magunkat, mint az a zavarodott, rémült gyermek, Jézus gyengéden és könyörületesen megszabadít minket az önvádtól.


Nem, lányom. Nincs semmi baj veled. Lehet, hogy most zavarodottnak érzed magad, de én itt leszek.


Bár lehet, hogy nem akkor és nem úgy történik, ahogyan mi várjuk, Jézus biztosít minket arról, hogy az Ő cselekedetei megmutatkoznak majd az életünkben, és hogy Ő mérhetetlenül többet tud tenni, mint amit csak kérni vagy elképzelni tudunk (Efézus 3:20). Csak bíznunk kell benne és várnunk kell.




Uram, amikor olyan időszakban vagyunk, amikor azon tűnődünk, hogy miért, távolíts el minden kárhoztatást vagy szégyent, amit olyan gyorsan magunkra helyezünk, és segíts, hogy hittel várjunk, hogy a Te cselekedeteid megmutatkozhassanak az életünkben. Jézus nevében, Ámen.







Forrás:
by Alice Matagora
Daily Devotion
That the Works of God Might Be Displayed
MARCH 11, 2024
Fotó canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések