Ki vagyok?

Ülünk csendben körben a székeken. Pár darab papírcetlit szorongatunk. A cetliken szavak, amik meghatároznak minket. Tíz szó, ami kifejezi, kik vagyunk. Magunk írtuk fel magunknak, és most egyesével a kezünkbe vesszük őket. Menjen vagy maradjon? Beledobjam a kezemben lévő cetlit a középső szemétkupacba, vagy tartsam meg, mint ami fontos nekem?

El tudunk szakadni a múltban kapott negatív, lehúzó jelzőktől, sebektől, saját ítéletünktől, vagy továbbra is ez alapján határozzuk meg magunkat? És ha vajon minden rosszat kidobok, marad még valami a kezemben? Marad még valami belőlem?

Ki vagyok?

Pál megmondja ki ő és kik vagyunk mi, Krisztus követői valójában. Az efezusi gyülekezetnek küldött levelében ezt írja: „Áldott az Isten, a mi Urunk Jézus Krisztus Atyja, aki megáldott minket mennyei világának minden lelki áldásával Krisztusban. Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben. Előre el is határozta, hogy fiaivá fogad minket Jézus Krisztus által, akarata és tetszése szerint, hogy magasztaljuk dicsőséges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket szeretett Fiában.” Ef 1,3-6

Ki vagyok?

- gazdagon megáldott

- kiválasztott

- Isten szemében szent és feddhetetlen

- akit Isten szeret

- Isten gyermeke

- megajándékozott  


Még folytathatnánk, ahogy Pál is folytatja: megkegyelmezett, megváltott, örökös, elpecsételt, Isten saját népe, tulajdona.

Ha csak arra nézek, aki a széken ül, kezében a cetlikkel – talán igazak rá a bántó szavak. De ha a Krisztusban nézem meg jobban, ha magamra a Megváltóban elrejtetten nézek, mást vallok neked.

Ki vagyok? Krisztusban szeretett, Krisztusban kiválasztott, Krisztusban megajándékozott, az Ő vére által kiváltott és kiszabadított. Krisztuson keresztül Isten gyermeke, aki Krisztusra nézve lát engem Magához méltónak, feddhetetlennek. El vagyok rejtve a szeretetben, és szabadon vagyok engedve a szeretetben.

Köszönöm, Uram, hogy benned szabad vagyok, az Atyáé és a Tied vagyok, szeretett vagyok! Szeretnék az lenni, akinek teremtettél, teljesen betölteni a feladatomat, amire teremtettél: magasztalni, dicsérni dicsőségedet. Ámen. 

     


 szöveg forrás: Keresztény Fiatalok oldalának szerzője, G.O.

fotó: Vidákovics Martina

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések