Amikor a kilépés győzelmet jelent

 "Sokféle szándék van az ember szívében, de csak az Úr tervei valósulnak meg." 

Példabeszédek 19;21

Néhány évvel ezelőtt vettem néhány új bútort. Nem olyat, amelyik összeszerelve érkezik, hanem amit rengeteg alkatrészből álló dobozokban kap az ember.

Hamar rájöttem, hogy az összeszerelés lassú folyamat lesz. Unalmas utasítások. Apró szerszámok. Összeragasztani való darabok.

Bár rendkívül le voltam terhelve, nem voltam hajlandó feladni, mert nem vagyok olyan, aki könnyen feladja. Szeretem, ha egy projektet bármilyen formában is, de végig viszek a befejezésig. Szóval bármennyire is szerettem volna nyugovóra térni aznap este, nem voltam hajlandó addig lefeküdni, amíg be nem fejeztem!

Talán te is utálod feladni vagy megadni magad a körülményeknek. Talán túl könnyűnek gondolod csak úgy bedobni a törölközőt. Akárhogy is, az igazság az, hogy vannak olyan időszakok, amikor tovább kell mennünk. Mindannyian szembesültünk már olyan helyzetekkel és körülményekkel, amelyek kemény munkát és kitartást igényelnek. De vajon a feladás mindig rosszat jelent? Vannak olyan időszakok és helyzetek, amikor a kilépés jó dolog?

Van egy vers az Ószövetségben, amely támpontot ad arra vonatkozóan, hogy hogyan válasszuk el azt, amit mi akarunk, attól, amit Isten akar, ami segíthet eldönteni, hogy mikor jó, ha kilépünk.

A Példabeszédek 19;21-ben ezt a verset találjuk: "Sokféle szándék van az ember szívében, de csak az Úr tervei valósulnak meg." Példabeszédek 19;21

Ez a rész emlékeztet bennünket arra, hogy vannak terveink, dolgok, amik mellett elkötelezzük magunkat, és vannak álmaink, de nem biztos, hogy ezek mind Istentől származnak. A mi terveink nem mindig egyeznek Isten szándékaival.

Ezért nyitottnak és érzékenynek kell lennünk arra, hogy a Szentlélek hogyan vezet minket. Őszintének, taníthatónak és megfontoltnak kell lennünk, hogy mikor kell kitartanunk valamiben, és mikor kell abbahagynunk. Talán ez a munkádra vonatkozik vagy egy önkéntes elkötelezettségre. Talán egy folyamatban lévő kapcsolatoddal birkózol. Vagy ez lehet egy álom, amit az életed ezen szakaszára tűztél ki.

Néha nyilvánvalóvá válik, hogy a mi terveink nem egyeznek Isten céljaival. Egyes dolgok, amelyekben részt veszünk, akadályozhatják, hogy teljesen átadjuk magunkat Isten számunkra fontos prioritásainak.

Vannak olyan helyzetek, amikor a kilépés a helyes dolog, és hitre és bátorságra van szükségünk ahhoz, hogy ezt felismerjük és cselekedjünk. És vannak olyan helyzetek, amikor rossz okokból lépünk ki. Nincs elég erőnk vagy erkölcsi tartásunk ahhoz, hogy tovább folytassuk.

Bármi is az, aminek a felhagyásán gondolkodsz, imádkozva keresd Isten akaratát, és Ő majd világosságot ad. Kutass Isten Igéjében. Fordulj egy megbízható és istenfélő vezetőhöz, baráthoz vagy családtaghoz. És mindenekelőtt tudd, hogy Isten irányít. Megígérte, hogy vezeti és irányítja lépteidet.

Uram, szeretnélek tisztelni Téged a döntéseimmel és azzal, ahogyan az életemet élem. Kérlek, segíts nekem, hogy felismerjem, mit tartogatsz számomra, miközben Téged követlek. Jézus nevében, Ámen.

When Quitting Is Winning by RUTH SCHWENK / kép: pinterest.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések