Ha a reménykedés nehéznek tűnik

Légy kegyelmes, Uram, mert bajban vagyok, szemem elhomályosodott a bánattól, odavan testem-lelkem.

Zsoltárok 31:10

Nem gyakran beszélünk a csalódással járó gyászról.

A gyász nem csak a fizikai halált kíséri, hanem egy kapcsolat vagy egy álom halálát is. A gyász azt jelzi, hogy valami nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna.

Gyakran elvárják tőlünk, hogy túl gyorsan továbblépjünk - de a gyászban valójában sokkal inkább képesek vagyunk megtapasztalni a vigaszt és a kedvességet. Sőt, még inkább képesek vagyunk megtapasztalni Isten jelenlétét.

A saját múltbéli gyászomban az előző két mondattól nem éreztem volna magam jobban... legalábbis nem azonnal. Nem az volt a probléma, hogy tudtam, Isten meg tud vigasztalni a fájdalmamban; hanem az, hogy tudtam, képes lenne változtatni a helyzetemen, mégis úgy döntött, hogy nem teszi. Ez őszintén megkérdőjelezte bennem, hogy Ő az a szerető Isten-e, akinek gondoltam.

Olvastad már Dávid zsoltárait? Csak nézd meg a mai kulcsverset: „Légy kegyelmes, Uram, mert bajban vagyok, szemem elhomályosodott a bánattól, odavan testem-lelkem.”

Dávid gyakran őszinte érzelmekkel kezdte imáit, majd végül gondolatait arra fordította vissza, ami igaz Istennel kapcsolatban. Amikor szívfájdalmat élt át, vagy belemerült a félelmébe, leírta ezeket az élményeket - majd emlékeztette magát Isten vigasztalására és jóságára. Felidézte, mit tett már Isten az életében, és belekapaszkodott a reménybe, hogy Isten ismét megmenti őt.

Ezt látjuk a 31. zsoltárban, ha néhány verssel lejjebb ugorunk: Milyen nagy a te jóságod, melyet a téged félőknek tartogatsz! Ebben részesíted a hozzád menekülőket minden ember szeme láttára. (31:19)

Lehetünk őszinték a csalódás fájdalmával kapcsolatban, és reménykedhetünk abban, hogy Isten megváltoztathatja azt.

De szenvedünk abban az állapotban, amelyben fenntartjuk ezt a feszültséget. A reménykedés ijesztőnek tűnik, amikor állandóan csalódást érzünk. Amikor ismételt veszteségeket és csalódásokat élünk át, lehetetlennek tűnik hinni, hogy jó vár ránk. Elfelejtjük, hogy Isten a mi értelmezési keretünkön kívül mozog.

Barátnőm, ha ma csalódással küzdesz, megkérhetlek, hogy vidd Isten elé, ahogy Dávid tette? Kezdd azzal, hogy őszinte leszel. Engedj ki mindent, és mondd el Neki, hogy mit érzel. De ne állj meg itt. Jelentsd ki hangosan, hogy ki Ő, és mit tett az életedben.

És engedd, hogy a remény belépjen az életedbe.

A mi reménységünk az Úrban van - nemcsak olyan dolgokban, amelyeket el tudunk képzelni, hanem olyan dolgokban is, amelyek túlmutatnak legmerészebb álmainkon.

Istenem, most megvallom Neked csalódásomat. Eléd járulok minden őszinte érzelmemmel, kérdésemmel és kétségemmel, amit hordozok. És kérlek Téged, mutasd meg nekem, hogy ki vagy Te. Emlékeztess arra, hogy mi az igazság Rólad, még akkor is, ha a körülményeim látszólag nem egyeznek ezzel az igazsággal. Segíts nekem, hogy az őszinteséget és a reményt együtt tartsam. Jézus nevében, Ámen.

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/nok-arctalan-fiatal-depresszio-6382530/

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2024/08/21/if-hoping-feels-hard


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések