Amiben nem bízunk, azt megpróbáljuk irányítani



„Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja.”
‭‭Máté‬ ‭6‬:‭34‬ ‭





Nemrégiben lehetőségem volt meglátogatni a parancsnoki központot egy hajó fedélzetén. Az út vége felé a kapitány megkérdezte, hogy nem szeretnék-e beülni a helyére. Ahogy leültem, nem tudtam nem csodálkozni azon a sok készségen és szakértelmen, ami a hajó biztonságos üzemeltetéséhez szükséges.




A barátaim több képet is készítettek rólam, amin úgy néztem ki, mintha én irányítanám a hajót. De ez csak illúzió volt. Nem volt meg a tudásom vagy a tapasztalatom ahhoz, hogy bármi hasznosat tegyek, hacsak a kapitány nem utasított.




El tudjátok képzelni, ha megkértem volna a kapitányt, aki teljesen alkalmas és teljesen felszerelt volt, hogy bízza a hajóját az én teljesen alkalmatlan kezeimre? Tétovázás nélkül állíthatom, hogy az, hogy én irányítom azt a hajót, olyan kockázatot jelentett volna, amit senki sem akart volna vállalni. Lehet, hogy jó érzés volt néhány percig a kormánynál ülni, de ha biztonságban akartam hazatérni, meg kellett bíznom a kapitányban.




Az életben vannak veszélyek, amelyeket csak a mi kapitányunk tud kezelni.




Az, hogy megpróbáljuk a mindent és mindenkit összetartó súlyt cipelni, olyan szerep, amelyre Isten soha nem hívott el minket. És ez nagyon megviseli a békénket.

Most szeretnék egy percre lelassítani, és elismerni, hogy milyen nehéz elengedni az irányítást - mert őszintén szólva a motivációnk nem csak az, hogy mi akarunk irányítani, hanem az is, hogy biztonságban akarunk lenni.




Néha azon kapom magam, hogy mentálisan a jövőbe rohanok, ahol attól félek, hogy közeleg a végzet, és aztán megpróbálok ma olyan döntéseket hozni, hogy elkerüljem a bajt. Néha ez bölcs dolog. De bár jó, ha tervezünk a jövőre, nem akarunk a jövő megszállottjai lenni. A mai döntéseinket irányíthatjuk, de a holnapi kimeneteleket nem tudjuk teljes mértékben befolyásolni.




Ez az utolsó mondat nekem sem tetszik jobban, mint neked.




De ahogy az elmúlt néhány hónapban a bizalom útján jártam, megtanultam, hogyan ismerjem el, hogy mi történhet vagy nem történhet a jövőben, miközben azt választom, hogy a mának éljek.




Ez az, amit irányítani tudok: bölcs döntéseket hozni most, tudva, hogy Isten jó kapitány.

Ez az, amit nem tudok irányítani: mindaz, ami az eljövendő holnapokban történik. Jézus erre az igazságra emlékeztet minket a Máté 6:34-ben: „Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja.”

Az egyetlen módja annak, hogy megállítsam magam az irányításhoz való ragaszkodásban, az, hogy felismerem, mikor kezdek irányítani. És ebben a felismerés pillanatában meg kell állnom, és el kell kezdenem átadni Istennek azt, amin nem tudok változtatni: 

1. Istenem, megadom magam ennek a váratlan fordulatnak. Ahelyett, hogy pánikba esnék és elszalasztanám a Te gondviselésedet, inkább keresni fogom a Te gondviselésedet, ami itt van.


2.Istenem, átadom ezt a feszültséget a barátommal szemben. Ahelyett, hogy elhamarkodottan ítélkeznék ellene vagy magam ellen, hagyom, hogy a bennem lévő Jézus beszéljen a benne lévő Jézussal az ima által, mielőtt foglalkoznék ezzel a kérdéssel.


3.Istenem, átadom magam annak, hogy ma milyen szomorúnak érzem magam. Ahelyett, hogy egészségtelen módon próbálnám elnyomni , imádkozni fogok, hallgatni fogom a Te Igazságodat, keresni fogom a jelenlétedet a természetben, vagy biblikusan bölcs emberekkel fogom ezt feldolgozni.


Ezekkel az imákkal elismerem, hogy Isten vezet, én pedig követem. Most kérlek, vedd figyelembe, hogy az "átadás" szót használtam, ami azt jelzi, hogy még mindig a folyamatban vagyok. Semmiképpen sem tökéletesítettem ezt - de hajlandó vagyok gyakorolni, és remélem, hogy ti is csatlakoztok hozzám.


Isten már tudja, hogy erőfeszítéseink hiábavalók lesznek de minden alkalommal, amikor a szívünket Ő felé fordítjuk, ahelyett, hogy elhúzódnánk Tőle, az már jó előrelépés.


Mennyei Atyám, Te tudod, hogy mennyire küszködök a benned való bizalom és az irányítás átvétele között. Szükségem van a Te vezetésedre, amikor arra törekszem, hogy mindent átadjak Neked. Szeretném elcserélni az eredmények és emberek irányítására tett kísérletek erőtlenségét, és elnyerni a Neked való átadás erejét. Szeretném elengedni a félelmeimet, és felváltani őket a beléd vetett békés bizalommal. Ezt nem tudom megtenni Nélküled. Jézus nevében, Ámen.













Forrás:
By Lysa TerKeurst

What We Don’t Trust, We Will Try To Control
September 19, 2024
Daily Devotion
Fotó: canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések