Hadd fejezzem be

"Hangosan kiáltok az Úrhoz, hangosan könyörgök az Úrhoz. Kiöntöm előtte panaszomat, elmondom neki nyomorúságomat."

Zsoltárok 142:1-2

Néhány évvel ezelőtt ki kellett cserélnünk néhány régi ablakot a házunkban, és úgy döntöttünk, hogy egy plusz ablakkal világosabbá teszünk egy sötét szobát.
Amint a szerelő kivágta a falat, beáramlott a napfény. Nem voltam útban, amíg dolgozott, de alig vártam, hogy lássam a kész munkát. A nap végén azt mondta, hogy reggel visszatér, hogy kicserélje a többi ablakot is.
Berohantam a szobába, hogy élvezzem az új kilátást, és azonnal rosszul lettem. Az ablak bent volt, de a fal tele volt résekkel és lyukakkal. Kit fogunk felbérelni, és mennyibe fog kerülni, hogy kijavítsa az összes kárt?
Teljesen rápörögtem a témára. De ez nem igazán az ablakról szólt. Ez az egy zűrzavar juttatta eszembe az összes többi problémát és csalódást az én és a szeretteim életében.
Így hát azt tettem, amit tudtam, hogy kell. A Szentírás zsoltárosaihoz hasonlóan kiöntöttem szívből jövő panaszomat Istennek, felajánlva csalódottságomat, haragomat és félelmemet Neki. Könyörögtem hozzá, hogy legyen az az Isten, akinek ismerem. Könyörögtem, hogy mutassa meg hűségét, és lépjen közbe a hozzá kiáltók érdekében. Meddig, Uram? Miért? Hol vagy?
"Hangosan kiáltok az Úrhoz, hangosan könyörgök az Úrhoz. Kiöntöm előtte panaszomat, elmondom neki nyomorúságomat." (Zsoltárok 142:1-2)
Másnap reggel a szerelő visszatért. Ahelyett, hogy a többi ablakon kezdte volna el a munkát, az új ablak körüli repedéseket csiszolta és javította, így csak egy kis falrész maradt, amelyet festeni kellett még.
Ahogy aznap este az új ablak előtt álltam, úgy éreztem, mintha az Úr három átható szóval szólt volna hozzám: Hadd fejezzem be.
Ezek az egyszerű szavak szeretetteljes erővel és meggyőződéssel csendesítettek el, és helyet biztosítottak a szívemben arra, hogy újra megnyugodjak Isten hűségében.
Isten engedi, hogy siránkozzunk. Ezáltal arra hív minket, hogy öntsük ki bátor, őszinte, szívből jövő könyörgéseinket, hogy kinyilatkoztassa jóságát, hatalmát és szeretetét. Isten Országának eljöveteléért könyörgünk. És miközben arra várunk, hogy Isten befejezze a munkáját, emlékezünk arra, hogy ki Ő és mit tett a múltban, hogy most a csendben, az elrejtettségben és a szomorúságban is bízhassunk benne.
A várakozásban gyakoroljuk az emlékezést.
A várakozásban gyakoroljuk a reménykedést.
A várakozásban újra felfedezzük, hogy Isten velünk és értünk van - mindenben.


Uram, adj bátorságot, hogy elmondjam Neked, mi fáj. Segíts, hogy őszinte legyek Hozzád, és el tudjam mondani a félelmeim, bánataim, csalódásaim és zavarodottságom. Tarts meg a reményben, miközben várom, hogy kinyilatkoztasd hűségedet nekem és azoknak, akiket szeretek. Bízzak a Te kimeríthetetlen szeretetedben, még akkor is, amikor nem értem az utadat. Jöjjön el a Te országod, Uram. Jézus nevében, Ámen.

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2024/09/06/let-me-finish
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/910458/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések