Amennyi időre csak szükséged van

 Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.

Zsoltárok 23:2


Nem vagyok egy sportos ember. Viszont hozzámentem egy olyan emberhez, aki viszont az. Annak érdekében, hogy még több ponton kötődjem a férjemhez, beleegyeztem, hogy elmegyek egy jótékonysági bicikli túrára. Texasban nőttem fel, ahol az utak simák és nincsenek emelkedők. Még mindig szokom a gondolatát annak, hogy ez nem mindenhol van így, például ott nem, ahol most élünk. Ezen a túrán több útból lehetett választani és Márk a leghosszabbat választotta- 100 mérföld (160 km). Úgy éreztem, ez egyeseknek egy kegyetlen és szokatlan büntetés lenne. Szóval én a legrövidebb utat választottam-20 mérföld (32 km)- ami szintén monumentálisnak tűnt.

Akkor érkeztem meg a kezdővonalhoz, amikor a nap elkezdte bevilágítani az égboltot. Én is felkeltem, de az biztos, hogy nem ragyogtam. Elkezdtünk tekerni és észrevettem, hogy vannak állomások az út mellett, ahol vizeket osztogatnak. Figyeltem a leggyorsabb biciklistákat, ahogyan megállnak az állomásoknál elvesznek egy papír poharat az önkéntesek kezéből, egy kortyra magukba döntik a tartalmát és folytatják az utat. Ezen kuncogtam egy kicsit, mert a víz nagy része az arcukon, a ruhájukon, vagy a földön végezte, de hogy kicsit jobban lelassítsanak, az nem volt opció.

Valami ismerős volt abban, ahogyan a biciklisek átvágtak az állomások között. Csak később jöttem rá, hogy volt egy időszak az életemben, amikor hasonlóan éltem-amikor minden sietős volt, stresszes, folytonos rohanás, míg a lelkem már száraznak éreztem. Talán emiatt nyugtat meg a zsoltár író által festett kép:

Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.
Zsoltárok 23:2

Ez a metafora egy pásztorról és egy bárányról szól. Egy modern juh farm tulajdonos azt mondta: ,, A juhok álló vizet szeretnek inkább inni, nem pedig olyat, ami mozgásban van." Úgy tűnik könnyebb az embereknek és a bárányoknak is megkapni, amire szükségük van, úgy hogy közben nincs sietség, rohanás.

Talán azt gondoljuk, hogy gyors kortyokért kell megállnunk és Isten kívánsága az felénk, hogy minél több mindent tudjunk elérni, minél rövidebb idő alatt. Viszont valójában azt szeretné, ha lelassítanánk, mélyeket kortyolnánk és időt szánnánk mindenre, annyit, amennyi csak szükséges. Háromszor is ezt tanácsolja nekünk Isten az Ő igéjében:


Ti szomjazók mind, jöjjetek vízért
Ézsaiás 55:1

Az ünnep utolsó nagy napján felállt Jézus, és így kiáltott: Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!
János 7:37

Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét ingyen!
Jelenések 22:17


Ez a titok és a csoda: Isten nem egy külső forrásra mutat, hanem saját magára. Ő az ,,Úr, friss víznek forrása" (Jeremiás 7:39) és ,,amikor 'élet vizéről' beszélt, azt a Lélekről mondta" (János 7:39). Ő nem egy önkéntes, aki az út mellett álldogál pohárral a kezében. Ő maga a víz, akire teljes valónkkal szomjazunk.

Márk és én is befejeztük a bicikli túrát. Boldogok voltunk és elégedettek. Kellemes vasárnapi időtöltés tud lenni, ha véghez viszünk valamit és gyorsan is haladtunk. Viszont azt tanultam, hogy nehéz így élni az egész életet.

John Ortberg pásztor és író megkérdezte a teológus Dallas Willardot, hogy mit kell tenni, hogy lelkileg egészséges legyen az ember. Willard azt mondta: ,,Muszáj sietség nélkül kiiktatni a rohanást az életedből." A világ nem ezt üzeni körülöttünk. Azt halljuk: ,,Haladj gyorsan, tegyél meg többet, érj el a célig." Milyen megkönnyebbülés, hogy tudjuk, egy olyan Istent szolgálunk, aki inkább azt mondja: ,,Bármikor, amikor megszomjazol, bármikor, amikor igényed van, lassíts le és gyere Én hozzám."

Drága Istenem, Te tudod, mennyire könnyű az embernek azon kapnia magát, hogy gyorsan és messzire akar haladni. Minden pillanatban, akár elfoglalt vagyok, vagy éppen várakozom, segíts emlékeznem, hogy amikor a szívem fáradt és a lelkem szomjas, jöhetek Hozzád. Azt tudod adni, amire a leginkább szükségem van, amit máshol nem kaphatok meg.
Jézus nevében, Ámen.







(forrás:girlfriendsingod.com
https://girlfriendsingod.com/you-can-take-the-time-you-need/
Holley Gerth-You Can Take The Time You Need
fotó:pinterest.com)

Megjegyzések

  1. TUDNAK SEGITSENEK TÜZELÖBEN,, CSILLÁNAK DAGANAT CISZTA VAN VESÉN PETEFÉSZEKBEN UGY NÉZ KI JÓINDULATU,, ,EZ ALLITOLAG CUKOR MIATT VAN, SULYOS CUKORBETEG VAGYOK 6 ÓRÁNKÉNT INZULIN nekem van//apidra ill. janumet tabletta// VARGA ZOLTÁN VADNA SZABADSÁG TÉR 15//VAGY VARGÁNÉ SZŰCS CSILLA ERSTE BANK 116 00006 0000 0000 2576 6862 voltam kardiologian szivkoszorú érszükület. ill.. szivbillentyü elégtelenség van mennem kell érfestésre,, ha tudnak kérem segitsenek VÉGREHAJTÓ HAVI 25 EZRET VON VÉGREHAJTO

    ha tüzelöben nem tudnak apidra inzulinban segitsen .ill dcont ideál tesztcsikban//inzulinos cukorbeteg vagyok 30 101 6583

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések