Menekülés a stressz csapdájából!

 Az Úr az én pásztorom. Zsoltárok 23:1


Stresszelünk... sokszor. Valójában úgy tűnik, hogy a stressz sokunk életének állandó velejárója. Igen, olyan világban élünk, amely tele van emberekkel és körülményekkel, amelyek úgy tűnnek, hogy táplálják a stresszünket. De úgy gondolom, hogy stresszünk nagy része annak a veleszületett törekvésnek a következménye, hogy szeretnénk szeretni és szeretve lenni. A problémák akkor jönnek, ha rossz helyen keressük ezt a szeretetet.

Csak egy hely van, ahol megtalálhatjuk az igaz szeretetet – az Istennel való személyes kapcsolatunkban az Ő Fián, Jézus Krisztuson keresztül.

Ez tényleg nagyon egyszerű. Amikor megismerjük Istent, megismerjük a szeretetet. Amikor megtapasztaljuk az Ő feltétel nélküli szeretetét, akkor szabadon szerethetjük magunkat és másokat. Amikor Jézus Krisztus az életünk Ura, Ő lesz a Pásztorunk – és csak erre van szükségünk.

Az Úr az én pásztorom. Zsoltárok 23:1

Személy szerint, én, rájöttem, hogy egyenesen frusztráló és teljesen lehetetlen keresztény életet élni, úgy, ha nem vagy keresztény. Megpróbáltam.

Évekig kétségbeesetten küzdöttem azért, hogy Krisztus-követő legyek, és csak fejben tudtam, ki Isten, és ki akar lenni az életemben. Az eredmény egy szánalmasan sekély élet volt, az állandó társaim a stressz és frusztráció voltak.

Keresztény otthonban nőttem fel, és szinte minden alkalommal jártam templomba, amikor nyitva voltak az ajtók. Elénekeltem az összes megfelelő dalt, a megfelelő szavakat mondtam, és a megfelelő dolgokat tettem a megfelelő emberek előtt. Buzgón imádkoztam, hogy tetteim igazolják hitemet, és kétségbeesetten reméltem, hogy a szabályok betartásával az Uralkodó tetszésére fogok járni. Csak az első gimnáziumi évemben, egy lendületes ifjúsági lelkipásztor, által éhségem és szomjúságom lett, többet akartam Istenből.

Ismerni akartam Istent.

Kétségbeesetten vágytam Isten feltétel nélküli szeretetére, és szükségem volt arra, hogy megtapasztaljam.

Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3:16

A szombat esti istentiszteleten a szokásos helyemen ültem a többi középiskolai barátommal, az előttem lévő pad hátulját szorongatva, miközben Istennel küzdöttem lelkem állapotán és örök biztonságomért. Aktív gyülekezeti tag voltam, szólista és zongorista istentiszteleteinken. Még gyerekkórust is vezettem.

Hamisságot mutattam! Milyen kínos végigmenni azon a folyosón, és bevallani mindenkinek, hogy hazugságban éltem!

Az elmém azzal érvelt, hogy mindent tudok Istenről – és akkor az érvelés mélyebb igazsága rám tört. Igen, tudtam Róla, de nem ismertem Őt.

Isten tökéletes szeretete nem kevesebbre képes, mint a gyermekeivel való bensőséges és szeretetteljes kapcsolatra. Azon az éjszakán találkoztam Istennel. Feladtam mindent, amit magamról tudtam, mindannak, amit Róla tudtam.

Az életem végleg megváltozott, de hamar rájöttem, hogy a problémáim nem szűntek meg varázsütésre. Még mindig meg kellett küzdenem a stresszes helyzetekkel. A különbség az volt, hogy Isten szeretete megelőzött engem. Az Ő ereje körülvett és fenntartott, nap mint nap. És ez mindent megváltoztatott stresszel teli világomban.

Az a tudat, hogy szeretnek bennünket, elégedettséget és békét ébreszt szívünkben, és ha a szívünk megtelik békével, nem marad hely a stressznek.

Atyám, köszönöm a békét, amely abból fakad, hogy ismerlek. Segíts emlékeznem arra, hogy bármi kerüljön is az utamba, velem vagy. Amikor kísértést érzek az aggódásra, adj erőt, hogy a hitet válasszam a félelem helyett. Taníts meg, Uram, a te utaidra, és adj erőt, hogy azokon járjak. Jézus nevében, Ámen.



forrás: https://girlfriendsingod.com/escape-the-stress-trap/

kép: pinterest



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések