A legfontosabb dolgok priorizálása

 "azt sem tudjátok, mit hoz a holnap. Mert a ti életetek olyan, mint a lehelet, amely kis ideig látszik, aztán eltűnik".
Jakab 4:14



"Játszhatnánk egy társasjátékot" - mondta a nagyobbik fiam.

Ez egy gondtalan nyári este volt, amikor nem kellett sportedzésre rohanni, és nem kellett másnapra házi feladatot írni. Azonnal úgy gondoltam, hogy egy családi társasjáték jó ötlet, és az a tény, hogy a tizenéves fiamtól jött, hab volt a tortán. Az, hogy ő kezdeményezett egy családi tevékenységet, nagy dolog volt. A családot választotta minden mással szemben az életében.

Az elmúlt tanévet azzal töltöttem, hogy végignéztem, ahogy az általam ismert fiúból olyan tinédzserré változik, akit alig ismertem meg: Más volt az érdeklődési köre. A hangja mélyebb volt. A vonásai érettebbek voltak. Felnőtt, én pedig megtanultam elfogadni a fiatalembert, akivé vált, és elengedni azt a kisfiút, aki volt.

Sajnos, nem vettem észre ennek a pillanatnak a nagyságát. Bármennyire is izgatott voltam, hogy időt tölthetek a gyerekeimmel, a figyelmem megoszlott, amikor leültünk játszani a Clue-t. Már csak egy e-mailt kellett elküldenem, mielőtt teljesen zavartalanul a játékra tudtam volna koncentrálni.

A gyerekeim folytatták a játékfigurák elhelyezését a táblán és az utasítások áttekintését, miközben én gépeltem. "Csak befejezem ezt az e-mailt, aztán abbahagyom a munkát" - mondtam magamban.

A legkisebb fiam feldobta a kockát, és játszani kezdett. Én még mindig gépeltem.

"Zárd be a számítógépet" - mondták, miközben a billentyűzetet csipkedtem. Olyan közel voltam a befejezéshez. Aztán a legidősebb fiam dobott a kockával, miközben én időnként a számítógép képernyőjére pillantottam.


"Nem játszhatsz úgy, hogy közben a számítógépen is ülsz" - mondta. Igaza volt.

Nem vagyok túl büszke arra, hogy azt mondhatom, a gyermekeim harmadik kérésére is szükség volt, mire végre becsuktam a laptopom fedelét, és megengedtem magamnak, hogy teljesen jelen legyek, de örülök, hogy megtettem. Ez több volt, mint egy nyomozós játék. Ez egy lehetőség volt arra, hogy a gyermekeimmel foglalkozzak - egy lehetőség, amit majdnem elszalasztottam. Ez egy lehetőség volt arra, hogy azt válasszam, ami a legfontosabb, és ne azt, ami sürgősnek tűnik.

Jakab könyvében emlékeztetnek bennünket az élet rövidségére. A Jakab 4:14 azt mondja: "azt sem tudjátok, mit hoz a holnap. Mert a ti életetek olyan, mint a lehelet, amely kis ideig látszik, aztán eltűnik".

Ebben az igeszakaszban Jakab olyan emberekhez szólt, akik inkább önmagukban és abban bíztak, amit meg tudtak tenni, minthogy Istenre hagyatkoztak volna. Ezek az emberek a holnappal dicsekedtek, azt hitték, hogy ők a saját sorsuk urai.

Én is ugyanilyen bűnös voltam. Abban a pillanatban, a Clue-játék estéjén, magamra és arra a képességemre támaszkodtam, hogy el tudok küldeni egy e-mailt. Egy feladat elvégzését helyeztem előtérbe a gyerekeimmel töltött idővel szemben. Azt feltételeztem, hogy a világ összes ideje megvan arra, hogy társasjátékozzak velük.

Mindannyian kialakítottunk ilyen feltételezéseket. Talán azt hittük, hogy bőven van idő arra, hogy azt mondjuk egy szerettünknek: "Szeretlek". Talán azt gondoltuk, hogy a randevút a férjünkkel még egy héttel elhalaszthatjuk. Talán figyelmen kívül hagytuk a gyermekeink kérését, hogy minőségi időt töltsünk velük.


Mindannyiunk számára, akik kísértésbe esünk, hogy a látszólag sürgős dolgokat a fontosakkal szemben előnyben részesítsük, Jakab arra emlékeztet minket, hogy az élet nem ígérkezik senkinek. Olyan múlandó, mint a pára, amely hamarosan elillan. Jakab arra int bennünket, hogy az időnket Isten akaratának teljesítésére fordítsuk.


Abban a pillanatban Isten akarata az volt, hogy a gyerekeimmel játszunk egy játékot. Ő adott nekem egy nagyon szükséges lehetőséget, hogy időt töltsek a fiaimmal, akik napról napra nőnek és változnak. Arra bátorított, hogy a munkámmal szemben a gyerekeimet helyezzem előtérbe, mert az ő életük, akárcsak az enyém, olyan, mint a pára.


Isten akarata mindig az embereket helyezi előtérbe a teljesítmény helyett.


Drága Istenem, köszönöm, hogy emlékeztetsz rá, hogy az élet rövid. Segíts, hogy tudjam, mi a Te akaratod az életemmel kapcsolatban, hogy következetesen azt helyezzem előtérbe, ami a legfontosabb. Jézus nevében, Ámen.








Forrás:

Kia Stephens

Prioritizing what matters most - Daily Devotion , November 18, 2022

proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/11/18/prioritizing-what-matters-most

Fotó: canva.com




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések