Összetörve karácsonykor

"Az Úrra tekintek szüntelen, nem tántorodom meg, mert a jobbomon van."

Zsoltárok 16:8

Karácsony este a kanapén ültem, és próbáltam visszatartani a könnyeimet, miközben három gyermekem állt előttem, ajándékokkal a karjukban, aggódó arckifejezéssel.
Az apai nagymamájuk házába tartottak karácsonyi vacsorára, ahogyan az elmúlt 25 évben. De ez az év más volt. A férjemmel alig néhány hónappal korábban váltunk el, így életükben először nélkülem mentek a családi ünnepi összejövetelre.
Tudtam, hogy ez nekik is nehéz, ezért mosolyt erőltettem magamra, és biztosítottam őket arról, hogy nem lesz semmi bajom. Bátorítottam őket, hogy érezzék jól magukat. De belülről fájt a szívem. Nemcsak a családom és a karácsonyom volt összetörve, hanem én is.
Miután elmentek, a magány mély érzése ott lógott a levegőben, elnyomva a friss fenyőfa illatát. Ahogy a pislákoló fényeket bámultam, a könnyek, amelyeket eddig visszatartottam, végigcsorogtak az arcomon.
Végül mély levegőt vettem, sóhajtottam egy nagyot, letöröltem a könnyeimet, és felegyenesedtem. Az egyetlen vigasz, amit találtam, az Isten ígéretei voltak a Szentírásban. Ő mindig velem lesz - és még ha a férjem el is hagyott, Mennyei Atyám soha nem fog. Tudtam, hogy újra arra kell összpontosítanom, hogy bár az életem megváltozott, Isten még mindig ugyanaz a szuverén Isten. Bízhattam abban, hogy egy nap minden rendben lesz.
A 16. zsoltárban egy olyan időszakról olvashatunk Dávid életéből, amikor úgy érezte hogy elhagyták, elfelejtették, és rettentően félt. Nemcsak az élete változott meg, hanem nagy veszélynek is nézhetett elébe a pusztában, amikor ez a zsoltár íródott. Ahelyett azonban, hogy hagyta, hogy az érzelmei megrendítsék, Dávid megváltoztatta a hozzáállását, és tudatosan úgy döntött, megragadja a gondolatait, és újra Isten jelenlétére összpontosít. Nekem pontosan ezt kellett tennem azon a nehéz karácsonyon.
Ennek bizonyítékát látjuk a Zsoltárok 16:8-ban, amikor Dávid azt mondja: "Az Úrra tekintek szüntelen, nem tántorodom meg, mert a jobbomon van."
Dönthetünk Dávidhoz hasonlóan, amikor nehéz időket élünk át. Számtalan olyan helyzet van, amit mindannyian átélünk, és ezért magányosnak és elhagyatottnak érezhetjük magunkat - talán éppen most éled át az egyiket. A férjed azt mondta, elhagy. A főnököd azt mondta, hogy rád már nincs szükség a cégnél. Egy családtag túl korán hagyta el ezt a világot. Egy barát elárult téged. A körülmények felforgatják a világodat, miközben összeszeded összetört szíved darabjait, és azon tűnődsz, vajon fogod-e valaha újra egésznek érezni magad.
Bár a karácsonyi időszaknak az örömről és az ünneplésről kellene szólnia, érzelmeink ilyenkor is felzaklathatnak minket. És akárcsak Dávid esetében, az érzelmeink még talán a hitünket is megrendítik, különösen, ha az életünk megváltozott, és az ünnepeket nem ugyanolyannak érezzük már, mint régen. Mégis, ha emlékeztetjük magunkat arra, hogy Isten soha nem hagy el minket, és ha az Ő jelenlétére összpontosítunk, szívünk jobban fel lesz készülve arra, hogy bármilyen nehézséget is kezeljünk, amivel szembe kell nézünk - az ünnepek alatt és egész évben is.


Uram, ez az időszak nehéz, és vágyom arra, hogy érezzem a jelenlétedet, és lássam, hogy munkálkodsz az életemben. Segíts, hogy bízzak abban, hogy Te mindig velem vagy, és tölts el reménységgel, békességgel és örömmel, amit egyedül nem találok meg. Jézus nevében, Ámen.

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2021/12/21/when-christmas-feels-broken
https://www.pexels.com/photo/photo-of-woman-sitting-near-the-christmas-tree-936700/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések