Mindent felajánlva

"Bizony, mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél többet dobott a perselybe. Mert mindannyian fölöslegükből dobtak, ő azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt, az egész vagyonát."
(Márk 12:43-44)

Kennel mindig örömmel kapcsolódtunk be az évenként megrendezett "Kerék-marathon"-ra, hogy a helyi egyetem sérült emberekért létrehozott központját támogathassuk. Ilyenkor szponzor íveket töltünk ki, és barátaink adományokat ajánlanak fel minden egyes körért amit megteszek a pályán. 
Egyik évben elhatároztam, hogy a régi, hagyományos kerekesszékem helyett  az új, sokkal gyorsabb elektromos székemmel fogok benevezni a versenybe. Amikor elkezdődött a verseny, azonnal az élre törtem, mindenkit magam mögött hagyva. Körbe száguldozva, felfigyeltem egy kvadriplégiás fiatalemberre, aki minden erejét beleadva haladt előre, míg édesapja mellette sétálva biztatta. Ez a fiú igazán megizzadt minden egyes centiért. Néhány percenként elszáguldottam mellette, és nem tudom, hogy sikerült-e akár egyetlen kört is teljesítenie az engedélyezett egy óra idővallumban, de apukája végig mellette volt, bátorítva őt a továbbhaladásra.
A tizenhetedik köröm körül lelassítottam, hogy a fiatalember mellett lehessek. Nekem legrosszabb esetben a karom fájt, amint az "előre" gombot nyomtam, de itt volt ez a kvadriplégiás fiú, aki fájdalmasan megizzadta minden egyes centijét a körének. Micsoda eltökéltség kellett ahhoz, hogy a kitűzött célt elérje!
Megnyertem a versenyt, és örültem, hogy a felajánlások által a központot támogathattam. De most visszatekintve a rendezvényre, az én összes köröm nem ért fel a fiatalember egyetlenével. Csakúgy, mint az özvegyasszony a Bibliában, aki mindenét odaadta, az én kvadriplégiás barátom is az első helyen futott be mindannyiunk szívében.

Atyám, amikor valamit felajánlok Neked, akkor szeretnék erőmön felül ajándékot hozni Eléd. Segíts kérlek, hogy a meg nem lévőt is felkínáljam, hogy azt Te aztán csodálatosan megsokszorozhasd.

(Forrás: Giving All You've Got, Joni and Friends Daily Devotionals, http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések