A megelégedettség titka

Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is, egészen be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a bővölködésbe és a nélkülözésbe egyaránt. Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem.
 (Filippibelieknek írt levél, 4:12-13)


Tegnap az üzletben találkoztam egy emberrel, akinek egy új, sportos tolószéke volt. Székével nesztelenül süvített végig a polcok között. Végignéztem az én ósdi húsz éves székemen, a váza már csupa kosz, a párnázata pedig megkopott. Nem csoda hát, hogy irigykedve nézegettem az előttem szlalomozgató magas technológiájú segédeszközt.

Legszívesebben elcserélném az én öreg tolószékemet egy újra. Lehet, hogy te pedig a régi kocsidat szeretnéd lecserélni. Talán az utca végén az új osztásban a most épült otthonok körül zöldebbnek tűnik a fű számodra. És igen, egy automata garázskapu nyitó és egy szemét tömörítő is jól jönne a ház körül. Időnként azon tűnődöm, ha összemérnénk saját vágyainkat Isten ránk vonatkozó terveivel, akkor mennyire feddné egymást a kettő.

Pál apostol azt mondja, hogy ő megtanulta miként őrizze meg a megelégedettségét a nélkülözésben és a bővölködésben is. Milyen titkot sajátított el Pál? A következő lélegzetvételkor már meg is osztotta a rejtélyét: ő készen állt mindenre Annak ereje által, Aki őbenne élt.

A megelégedettség nem a körülményektől függ. A megelégedettséget egyedül egyetlen egy Személynél, az Úr Jézusnál lehet megtalálni. Mert egyedül kegyelem által tudjuk elfogadni életünkben bekövetkező fordulatokat, és egyedül ez a kegyelem tesz bennünket képessé, hogy kiegyensúlyozottan éljük meg élethelyzeteinket. Egyik oldalról, csak Krisztusban élve tudunk zúgolódás nélkül, megelégedetten és boldogan élni a szegénységben, úgy, hogy nem veszítjük el Istenben vetett bizalmunkat. A másik oldalon pedig, egyedül Krisztusban tudjuk büszkeség nélkül a gazdagságot kezelni.

Uram, tudom, nagyon sok mindenre vágyom, amire nincs igazán szükségem. Kérlek, vedd el tőlem a kívánságaimat, és óvj attól, hogy a saját akaratom elvakítson. Segíts, hogy előtted megszűrjem vágyaimat, mert csak akkor fogom az igazi és tartós megelégedettséget megtapasztalni életemben.

(Forrás: Joni and Friends, The secret of contentment, http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések