Krisztus teste

Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai

(Korintusi 1. levél, 12:27)




A minap egy konferencián barátnőmmel, Camille-el együtt jelentünk meg az emelvényen. Tulajdonképpen ő nem mondott beszédet, mivel Camille siketek jeltolmácsa, és gyakran elkísér, hogy az üzenetet lefordítsa a nem halló résztvevők számára. Miközben én beszéltem, az ő keze gőzerővel azon volt, hogy lépést tarthasson velem. Az előadás közel egy óra hosszáig tartott, mire befejeztem, a torkom belefájdult a megerőltetésbe, és kénytelen voltam egy szopogató tablettát bevenni, hogy enyhítsem a fájdalmamat.


A szünetben észrevettem, hogy másik barátnőm Francie Camille kezeit masszírozza. Camille nagyot sóhajtott: "Joni, lehet, hogy fáj a torkod, az én kezem pedig a te beszéded miatt sajog. Az izmaimat túlterheltem, és ez a masszázs olyan jót tesz nekem, mint a torkodnak a tabletta."

Nem is gondoltam arra korábban, hogy Camille kezei is belefáradhatnak a sok jelelésbe. Amint elnéztem, hogy Francie miként erősíti meg újra Camille kezeiben a "hangot", eltűnődtem, hogy milyen csodálatos is Krisztus testének az együttműködése. Mert a munkát egyetlen testrész nem tudja egyedül, önmagában elvégezni. Amikor beszédet tartok, szükségem van valaki kezeire, aki a tolókocsimat az emelvényre tolja. Drága jelenlévő siket barátaim pedig nem hallanak Camille fordítása nélkül. Azonban Camille sem tudja kezeit a végtelenségig megerőltetni, szüksége van egy barátra. aki kézfejét és ujjait átmasszírozza.

Amikor az Evangéliumot igyekszünk közvetíteni, szükségünk van egymás szeretetére és támogatására. Az Urat nagy örömmel tölti el, amikor azt látja, hogy a teste, a gyülekezet együtt munkálkodik Őérte.

Valakinek szüksége van rád a mai napon. A szeme, keze, füle és hangja lehetsz olyannak, aki a te segítséged nélkül nehezen boldogul. Ez mindannyiunkra vonatkozik, keressünk Krisztus testéből egy olyan részt, amely nehezen tud meglenni nélkülünk.
Uram, kérlek, segíts, hogy megtaláljam helyemet a gyülekezetben és tégy alkalmassá, hogy Kezed lehessek valaki számára, akinek szüksége van a szeretetedre.


(Forrás: Joni and Friends, Daily Devotionals, Body Parts, http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések