Ha engedelmesen hallgatsz Istenednek, az Úrnak szavára, és azt teszed, amit ő helyesnek tart, figyelsz parancsolataira, és megtartod minden rendelkezését, akkor nem bocsátok rád egyet sem azok közül a bajok közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam. Mert én, az Úr, vagyok a te gyógyítód.

2 Móz. 15:26


"Gyógyító vagyok én? Nem vagyok! Nem vagyok a Megmentő, csak mentő, mint a mentőápoló, akinek feladata a beteget eljuttatni a megmentőhöz, az orvoshoz. Én nem vagyok orvos! Az Áldott Orvos - a mi Urunk, a  Jézus Krisztus! Nem tudok gyógyítani, nekem nincs terápiám. Nekem csak diagnózisom van. Nem teszek, nem is tehetek egyebet, mint részletesen  foglalkozom a diagnózissal, mindaddig, míg valaki riadtan bele nem néz a diagnózis-tükörbe és el nem fogadja: "Ez én vagyok!" - És ráismerve önmagára, azt nem mondja: "Ha ilyen beteg vagyok - hol az Orvos?" - És akkor az már igazán a kettőjük dolga. A te dolgod és Jézus Krisztus dolga, hogy meggyógyulsz-e?
Az én dolgom csak annyi, hogy fölhívjam a figyelmedet: - Nem vagy beteg? S ha elfogadod: -Igenis, ez a betegségem - akkor az én szolgálatom véget is ért, és elkezdődik a te meneteled az Orvoshoz.
Ha te elfogadtad a betegséged diagnózisát, az Orvos kész neked szolgálni, mert nem az egészségesekhez jött, hanem a betegekhez. 
(Gyökössy Endre: Szabadulás a félelmeinkből és szenvedélyeinkből)

Kedves Atyánk!

Köszönjük, hogy az vagy, Aki voltál,
és a világ végezetéig az maradsz.
Köszönjük, hogy akik Téged keresnek,
azok gyógyulnak.
Meggyógyulnak depresszióikból,
ingerültségeikből, régi életükből,
vagy ha újra belecsúsznak, 
újra meg tudnak Benned és Általad gyógyulni.
Köszönjük Neked, hogy mi úgy mehetünk Hozzád,
amint vagyunk, 
és azt is köszönjük, hogy nem kell olyannak maradnunk Nálad,
mint amilyenek vagyunk, voltunk.
Hogy nemcsak a bűnbocsánat asztalához mehetünk,
hanem a megújulás helyéhez is,
ahová letehetjük, otthagyhatjuk régi bűneinket,
hogy ne kelljen mindig ugyanazt megbánnunk.
Te látod, mennyire hajlamosak vagyunk,
hogy ingerültek, vagy depressziósak legyünk.
Áldunk Téged azért, hogy leleplezel bennünket
önmagunk előtt is - 
de nemcsak leleplezel, hanem gyógyulást,
újrakezdési lehetőségeket,
drága Igéket adsz, 
amit nemcsak mondogatni lehet,
hanem amiből árad a Te erőd,
Szentlelked,
amire újraépíthetjük keresztyén életünket,
újra és újra!
Urunk Jézus, köszönjük Neked, hogy számunkra a Te Bibliád:
Ige, élet, lehetőség, szárny, repülés!
Áldunk Téged azért, hogy gyógyító Úr vagy ma is,
nemcsak kétezer évvel ezelőtt!
Áldunk Téged azért, hogy ma is szertejársz,
és ma is a Te szavad gyógyít,
a Te Igéd áld és föloldoz
és rendbeszed,
életre és örök életre visz.
Kérünk, Atyánk, készítgess bennünket Igéd meghallására,
befogadására, megélésére, életté való alakítására,
a Te dicsőségedre és embertársaink javára - 
Ámen
(Gyökössy Endre)


   
       

              

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések