Istennek terve van veled

Hanem hirdetjük, amint meg van írva: "Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek.


(1Korintus 2:9)


Nagyon szeretem Eszter történetét a Bibliában. Ő minden bizonnyal az egyik barátnőm Istenben. Milyen jó lesz majd megölelni őt a Mennyországban! Ma az ő történetén gondolkodjunk el egy kicsit:

El tudod képzelni, hogy a fiatal Eszter, -egy lány szülők nélkül- mit gondolt volna, ha egyszer a piacon vásárlás közben valaki megállítja és azt mondja neki hogy egy napon ő lesz majd Perzsia következő királynője? Hogy ő lesz az, aki megmenti a zsidó népet a megsemmisüléstől? Szerintem nagyot nevetett volna, és messze elfutott volna ettől a személytől. Istennek azonban volt egy terve; Ő egy magányos, árva lányt használt fel arra, hogy megmentse a zsidó népet.

Ha valaki hozzám jött volna oda tinédzser koromban, és azt mondta volna hogy majd az Igét fogom hirdetni egy nemzetközi rádió műsorban, és beszédeket fogok tartani női konferenciákon, valamint könyveket fogok írni, akkor biztos hogy közöltem volna ezzel a személlyel; hogy elég rossz ember ismerő, mert ezek a dolgok nagyon távol állnak tőlem.

A hangszínem nem megfelelő, akkoriban nem volt bennem semmi egészséges magabiztosság, és engem csakis a matematika és a természet tudományok érdekeltek. Ami azt illeti, amikor Isten ajtókat kezdett nyitni nekem a szolgálatra, emlékeztetnem kellett Őt minden hiányosságomra, és arra, hogy nem én vagyok a megfelelő személy, hogy elvégezzem a munkát. Azonban amikor végre megtettem az első gyermeki lépéseket az engedelmesség felé, Isten közbenjárása által bepillantást nyerhettem az Ő nagyszerű tervébe. 


Isten sokkal nagyszerűbb és csodálatosabb dolgokat tervezett nekünk mint amit mi valaha is el tudunk képzelni. Bár Isten valószínűleg nem hívott el téged vagy engem hogy megmentsünk egy egész népet a pusztulástól, de az biztos hogy elhívott bennünket arra, hogy Őt hirdessük és képviseljük. Amy Vharmichael misszionárius írta egyszer: "Gyakran Isten arra kér bennünket, hogy azt az utat kövessük amit mi emberek magunktól soha sem választanánk”

Mert az én gondolataim,
nem a ti gondolataitok.
Útjaitok sem az én útjaim!
— mondja az Örökkévaló. —
Amennyivel az ég magasabb a földnél,
annyival magasabbak útjaim útjaitoknál,
és gondolataim gondolataitoknál.

(Ézsaiás 55:8-9)


Akár arra hívott el Isten téged, hogy megments valakit a fizikai haláltól, akár arra hogy eszközként közelebb hozz valakit Istenhez, ha igazán bízol Benne és engedelmeskedsz neki, látni és tapasztalni fogod, hogy az Ő ereje által milyen hatalmas dolgokat leszel képes elérni.

Csodálatos dolog megtapasztalni azt, hogy az Úr megengedi, hogy az Ő segítőtársai lehessünk, és a mi kezeinket és lábainkat használja céljai eléréséhez!

“Mert az Ő alkotása vagyunk” ahogy Pár írja az Efézusiakhoz írt levelében, “akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.”(Ef.2:10)

Istennek Eszterrel céljai voltak, és minket is arra teremtett hogy Érte munkálkodjunk.

Imádkozzunk

Istenem, bevallom, nem vagyok elég nyitott a vezetésedre. Tudom hogy tervvel és céllal teremtettél meg engem. Legnagyobb vágyam az, hogy Téged dicsőíthesselek mindenkor. Segíts, hogy Rád tudjak figyelni, hogy amikor feladatot szánsz nekem, észrevegyem, és ne menjek el mellette. Jól tudom Istenem, hogy nem véletlenül születtem, hanem céllal alkottál meg engem. Jézus nevében, Ámen.


Most rajtad a sor

Szánj rá egy kis időt, és olvasd el az első négy fejezetet az Eszter könyvében ezen a héten. Igaz, hogy Isten neve nem szerepel a szövegben, de nyomozz az Ő ujjlenyomatai után  az egész történetben.




(Forrás:Copyrighted by Girlfriends in God, Inc. 2013
Used with permission www.girlfriendsingod.com)
fotó: pinterest.com


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések