Az egyszerű fa kereszt

Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje.

(I.Korinthusi levél 1:18)



A tengeri fuvallat kisimította a feldúlt idegrendszeremet, amint a madarak kórusa vígan köszöntötte a napot. Mirtusz bokrok és színes fukszia virágok színesítették a homokos partot. Ugráló halak akrobata mutatványokkal köszöntötték a Teremtőt.


Egyik legkedvesebb helyem ezen a világon a tengerpart. Úgy tűnik, mintha Isten minden egyes gyönyörűen faragott kagyló, felreppenő sirály, és lenyűgöző hullám által beszélne hozzám. Ezen a tavaszi reggelen korán keltem, mielőtt még a többiek fölébredtek volna, mert az Úrral egy csésze kávét szerettem volna elfogyasztani.


Kint ültem a parti házikó teraszán, körbevett a gyönyörű tengerpart szépsége, és elnéztem az öböl csendes vízének fodrozódását. Amint Istennel beszélgettem, és megköszöntem neki a teremtés minden csodáját, a szemem egy, a vízben lévő visszatükröződésre tévedt.


Ahogy végigfuttattam a szemem az öblön, rájöttem, hogy a forrása ezen tükörképnek a másik oldalon álló időjárás által megtépázott két fa gerenda, melyek egy egyszerű keresztet formáztak. Tovább vizsgálódva láttam, hogy ez nem más, mint egy régi ruhaszárító egyik póznája. De akkor, azon a reggelen számomra sokkal-sokkal többet jelentett.


Éreztem, hogy a látvány egy üzenetet közvetített személyesen nekem. Lehet, hogy a kert tulajdonosa szemében ezek a póznák csupán a ruhaszárító kötelét tartották, azonban engem ott arra emlékeztettek, hogy az egész lenyűgöző teremtett világban a legfenségesebben a két fa gerenda tündököl.


Mindenkor ez a két egyszerű gerenda emlékezteti a világot Isten mindenen felülmúló szeretetére, mérhetetlen kegyelmének gazdagságára, irgalmának megragadhatatlan mélységére, mindazoknak, akik hisznek Benne.


És ez a kereszt csodálatosabb minden bimbózó virágnál, dallamosabban hangzó bármelyik tollas barátunk énekénél, és hatalmasabb bármely tengeri hullámnál.


Ne felejtsük el megköszönni Istennek a lehető legcsodálatosabb ajándékát...a Fiút...és a keresztet.



Drága mennyei Atyám!  Nagyon hálás vagyok a keresztért. Jézus áldozata árán örök élettel ajándékozol meg engem. Azért imádkozom, hogy soha ne felejtkezzem el erről a lenyűgöző áldozatról. Lehet, hogy a világ szemében a kereszt csupán bolondság, de számomra a kereszt üzenete Isten erejét szemlélteti. Jézus nevében, Ámen



Néhány kérdés átgondolásra:

Számodra mit jelent a kereszt?

Hogyan magyaráznád el jelentését annak, aki még nem ismeri Krisztust?

Miért mutat a kereszt üzenete Isten erejére?




(Forrás:Girlfriends in God Daily Devotions, A Simple Wooden Cross, Sharon Jaynes, http://www.girlfriendsingod.com/2014/a-simple-wooden-cross/, used with permission)



A RÉGI KERESZT/ THE OLD RUGGED CROSS

ALAN JACKSON 


 

Messze, fent egy hegyen áll egy régi kereszt.
Jelképe ez a szenvedésnek.
E hely nékem kedves, hol a tiszta és Szent
Minden bűnösért megöletett.

Kar:
Szívembe zárom emlékedet,
Kedvesebb vagy te minden felett.
Míg Győzve koronát nem nyerek,
Átkarollak te régi kereszt

Ez a kereszt, melyet e világ úgy megvet.
Csodálatosan, vonz engemet.
Báránya Istennek elhagyta a Mennyet.
Helyébe kínt és szenvedést nyert.

Ezen a kereszten, melyen Szent vére folyt,
Csodás gyönyörűséget látok:
Ott halt meg érettem, üdvöt azért nyertem,
E kegyelem mily csodálatos!

E kereszthez mindig igaz és hű leszek,
Szégyenét örömmel hordozom,
Tudom, ha majd egykor Uram haza szólít,
A jutalmat tőle megkapom!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések