A személyválogatásról

"Testvéreim, amikor a dicsőséges Urunkba, Jézus Krisztusba vetett hitetek szerint éltek, ne legyetek személyválogatók. Mert ha belép hozzátok a gyülekezetbe fényes ruhában egy aranygyűrűs férfi, és ugyanakkor egy szegény is belép kopott ruhában, és ti arra figyeltek, aki a fényes ruhát viseli, sőt ezt mondjátok neki: "Te ülj ide kényelmesen", a szegényhez pedig így szóltok: "Te állj oda", vagy "Ülj le ide a zsámolyomhoz", nem kerültetek-e ellentmondásba önmagatokkal, és nem lettetek-e gonosz szándékú bírákká?"

(Jakab levele 2:1-4)

 
A minap egy étterem parkolójába készültem beállni, amikor két laza, tengerparti srác elém vágott az újdonsült motorjukkal. Nevetgélve szálltak le a járgányukról, miközben a homokot porolgatták koszos nadrágjukról és ujjatlan pólójukról. Lehuppantak a járdaszegélyre, hogy túlméretezett sportcipőjüket megkössék, utána pedig a farzsebükben kotorásztak hogy megtalálják cigarettájukat. Észrevettem, hogy az egyik fiúnak két fülbevalója volt... mindkét fülében. És persze az sem kerülte el a figyelmemet, hogy épp az én helyemet foglalták el a mozgássérült parkolóban...

Berobbantak az étterembe, és hangosan viháncolva álldogáltak a sorban a kiszolgálásra várva. Mögéjük kerekeztem be én is a tolószékemmel, és éppen azon tűnődtem magamban, hogy szóvá tegyem-e felháborító viselkedésüket. Már szólásra nyitottam a számat, amikor a fülbevalós srác megfordult, rám nézett, és illemtudó hangom megkérdezte: "Elnézést hölgyem, önt nem Joannie-nak hívják véletlenül?"

Hűha! Ez a taknyos gyerek velem kedveskedik? Jónáshoz hasonló érzések lettek rajtam úrrá, amikor felbosszantotta a prófétát a Ninivei emberekben lezajló változás. A fiú így folytatta: "Kisfiúként láttam az önről szóló filmet, akkor a közelben lévő gyülekezetbe jártam."

Megszégyenülve beszélgettem tovább ezzel a fiúval. Újra tudatosult bennem, hogy Isten azzal a céllal keresztezi életemet más emberekével, hogy az Ő szeretetéről beszélgethessek velük. És ez alól nem kivételek az elveszettnek tűnő, laza kaliforniai tengerparti srácok sem.

Ura az elveszetteknek is, kérlek segíts, hogy soha se legyek személyválogató. Szeretném a Te szeretetedet mindenkor, és minden fenntartás nélkül megosztani az életem útját keresztező emberekkel.



(Forrás: Joni and Friends Daily Devotionals, Playing Favoritism, http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések