Az elhagyatottság érzése

Három óra tájban Jézus hangosan felkiáltott: "Éli, éli, lamá sabaktáni!" azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?"
(Máté 27:46)

Egyik nap egy férfitől kaptam levelet, melyben leírja, hogy fájdalmasan távol érzi magától az Urat. Hűséges, hívő keresztény volt korábban, de egy családjában történt haláleset miatt, úgy érezte, hogy az Úr elfordult tőle. A levélírót nagyon zavarták, sőt meg is volt szégyenülve ezen érzések miatt. Minden erejével azon volt, hogy ismét megtalálja Istenével a bensőséges kapcsolatot. Azonban levelében így fogalmazott: "Joni, nem tudom, valaha átélhetem-e még az Istennel való szoros kapcsolat melegségét?"

Letettem a levelet, és visszaemlékeztem azon sötét időszakra, amikor én is úgy éreztem, hogy Isten nagyon távol van tőlem. Nagyon ijesztő volt megélni azt az érzést,  hogy az Úr hátat fordított nekem. Ha már egyszer is, átélted ezt a sötét ürességet, ne gondold, hogy te vagy az egyetlen aki megtapasztalta ezt az érzést.

Jézus is hasonló tapasztalaton ment keresztül. Volt egy olyan időszak az életében, amikor az Isten Fia nem élhette át az Atya közelségét. Ez a kereszten történt. Amikor úgy érezte, hogy Isten elfordult Tőle, így kiáltott fel: "Én Istenem, miért hagytál el engem?"

Nehéz megmagyarázni a pontos okát, de mégis megnyugvást jelent számomra, hogy még Jézus is, - igaz, hogy csak egy ponton az életében -, megtapasztalta az Atyától való elszakadás fájdalmas élményét. Ez a tény biztosít arról, hogy Jézus pontosan megérti, hogy min megyek keresztül, és hogy soha sem ítél el ezekért az érzésekért. A bensőséges kapcsolat hiánya nem fog örökké tartani. Jézus is átküzdötte magát ezen a szakaszon, és Ő megadja nekem a reményt, hogy helyre fog állni Istenemmel a kapcsolatom.

Úr Jézus, nem is tudom felfogni, azt a fájdalmat, amikor Atyádtól távol érezted magad. Hálás vagyok azért, hogy átérzed az én küzdelmemet a mai napon. Veled, a Te segítségeddel mindig közel lehetek Istenhez, és köszönöm, hogy megerősítesz abban a tudatban, hogy soha sem fogsz elhagyni vagy elfordulni tőlem.

(Forrás:Joni and Friends Daily Devotionals, Forsaken Feelings, http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések