Úgy szeretni a testünket, mint Isten Mesterművét!



"Magasztallak téged, mert félelmetes és csodálatos vagy; csodálatosak alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt." Zsoltárok 139:14



Azt éreztem, hogy ott ragadtam a senkik földjén, és egészségesen akartam étkezni,majd belevágtam egy speciális étrendbe csak ezért, hogy csinosabb legyek. A világ azt akarja, hogy szeresd a tested, úgy, hogy megváltoztatod, de Jézus azt akarja, hogy szeresd önmagad feltétel nélkül.
Bárcsak ilyen egyszerű lenne!

Nem mindig az volt a célom, hogy a testem Isten legjobb temploma legyen.  Vékony vonal húzódik aközött, hogy az egészséges táplálkozás és a mozgás , egy mód Isten imádatának és templomának gondozásához,vagy csak az egészséges táplálkozással és a testmozgással, akarod elérni hogy „szép legyél”, hogy a világ csodáljon.  A két viselkedés nagyon hasonlónak tűnik, de alapvetően különbözik egymástól: az egyik imádja a Teremtőt, a másik pedig a teremtett világot.
Isten a képmására teremtett minket, és mélyen szeret bennünket.  Ha ezt a szeretet elfogadom akkor a természetes válaszom egy óriási hála azért, amiért így alkotott meg engem. De ha őszinte vagyok magammal, életem nagy részében nem voltam hálás a testemért. A testem iránti hozzáállásom úgy a legjobban leírható, hogy morcos "elfogadással" hívtam fel a figyelmet az apró hibáimra. Mindig viccelődtem "szülőképes" széles csípőmmel,  - (még jóval azelőtt, hogy tudtam volna, hogy születni fog négy lányom) - , vagy azzal, hogy már akkor is felszedek magamra pár kilót ha ránézek egy tortára. Ártalmatlan önostorozás, - gondoltam. Te is szoktad ez csinálni?

Mindezek az apró döfések igazából nem ellenünk irányulnak, hanem Isten ellen. Ő azt mondja nekünk, hogy csodálatosan vagyunk megteremtve. (Zsolt. 139.14. angolból fordítva) . Majd lényegében azt válaszoljuk neki, hogy nem elég jó az amit alkottál.

Mi történne, ha inkább hálásak lennénk a testünkért? Mi lenne, ha mernénk azt hinni, hogy valóban teljesek vagyunk Krisztusban? Mi lenne, ha a tükörbe nézve látnánk magunkat Isten szemein keresztül  és látnánk azt a  szépséget, amit Ő lát? Mi lenne, ha egyszerűen azt választanánk, hogy úgy  látjuk a szépségünket, bízva abban, hogy Isten szeme tökéletesebb, mint a mi szemünk és a társadalom szeme?

Egyszerűnek hangzik, de az ismerős szégyen könnyen visszatér. Hagyd abba az evést, és térj vissza az edzőterembe, suttogja a hang a fejemben. Semmi sem  jobb annál ha vékony vagy.
Minden hazugság. És a legrosszabb hazugságok: a fél igazságok!
Vékony, karcsú - mind puszta melléknevek, ártatlan szavak de a szépség szinonimájává váltak. Sátánnak kell köszönetet mondani érte. A Sátán a legjobb gonoszságait alattomos fél-igazságokba bújtatja. Miért? Mivel a közvetlen hazugság túl nyilvánvaló. Mindannyian tudjuk, hogy nem szabad azokat az e-maileket elolvasni, amelyekben azt mondják: „Veszítsen el 10 kilót 5 nap alatt!”, De egy ügyesen megfogalmazott hirdetés, amelyet látszólag egy jól ismert orvos szakember írt: „Ennek az ételnek a fogyasztása megváltoztatja az életét!”?
Elbukhatunk, ha az igazság egyes elemeit tartalmazza.

A Biblia úgy utal a Sátánra mint cselszövő és megtévesztő. Egy apró igazságot vesz fel, és egy nagy kövér hazugságba csomagolja, és a szívünkbe ülteti. Ragaszkodunk az igazság apró részecskéjéhez, amikor lenyeljük az egész csúnya csomagot.
Persze, egészséges és fit akarok lenni - csodálatos célok -, de  közel kell maradnom Istenhez ahhoz, hogy megtudjam, vajon a világ csodálatára vagy Istenemre  törekszem. Az igazság része itt az, hogy egészségesen táplálkozzunk, mozogjunk, és kerüljük a falánkságot. De a Sátán rendszeresen hatalmas hazugságba sodorja az egészséges táplálkozás és testmozgás fogalmát: minél vékonyabb, annál jobb! Te is hiszel ennek a hazugságnak?

A féligazságokkal hintett csúszós lejtőn való eligazodás nehéz vállalkozás. Tehát harcolnunk kell ezzel az igazsággal: „Nem tudjátok, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke bennetek lakik?” (1Korinthus 3:16).

Az az egészséges táplálkozás amivel  Istent szeretnéd imádni más, mint az egészséges táplálkozás, csak azért, hogy szép legyél, vagy, hogy azt akarod csodáljanak. A különbséget csak akkor tudjuk észrevenni, ha erőteljesen és céltudatosan Istenhez közel maradunk, mindennapi imában és a vele töltött időn keresztül.







Drága Istenem, köszönöm, hogy pontosan úgy készítettél engem, ahogy akartál. Segíts tisztelni templomodat minden cselekedetemen keresztül , és segíts nekem látni azt a szépséget amit Te is látsz. Jézus nevében, Ámen.




Innen fordítva:
www.proverbs31.org 
Melissa D'Arabian  - Loving Our Bodies as God's Masterpieces - 2019.09.23.
Fotó: pinterest.com









Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések