2. nap: Engedjük el az elvárásainkat!

Fogadd kedvesen számnak mondásait és szívem gondolatait, URam, kősziklám és megváltóm!

19. Zsoltár 14.



Mi anyák szoktuk általában a családunk programjait megszervezni. Mi vagyunk azok a teremtmények, akik felejthetetlen napokat és élményeket álmodnak meg szeretteiknek, és valósággá is váltják őket.

Születésnapi bulikat szervezünk.

Tortákat sütünk.

Odafigyelünk, hogy a tányérok és a szalvéták jól mutassanak együtt.

És akkor eljön a dicsőséges anyák napja, amikor az anyákat ünneplik, és a dolgok egy kicsit bonyolulttá válnak.

Tudod jól, miről beszélek.

Éveken keresztül kimondottan feszült voltam a "Boldog Anyák Napján". Nem tudtam igazán örülni az utolsó pillanatban kényszerszerűen beszerzett virágoknak, és az élelmiszerboltban felkapott üdvözlő kártyának. Zsörtölődtem, mert senkinek sem jutott eszébe, hogy asztalt foglaljon egy étteremben, így én készítettem el az ebédet. Kiakadtam, hogy senki sem gondolt arra, hogy meglepjen egy kis délutáni kiruccanással. Nem kényeztetésre vágytam, inkább csak megtervezett meglepetésekre.

Aztán belefáradtam abba, hogy mindig elváró legyek a "Boldog Anyák Napján". Feladtam azt a vágyamat, hogy családom kitalálja gondolataimat, és ösztönösen megérezze mire vágyom ezen a napon. Belefáradtam abba, hogy rosszul essen, hogy mindent az utolsó pillanatba szereztek be, hogy az ajándékomat a 100 forintos boltban vették meg, és hogy nem jöttek rá, hogy egy manikűr/pedikűr kezelés ajándékával igazán levennének a lábamról.

Nagyon elfáradtam mindettől.

A mai igénk a 19. Zsoltárból arra emlékeztet bennünket, hogy a szavaink és a gondolataink mindig legyenek kedvesek Isten előtt.

Így hát néhány évvel ezelőtt elhatároztam, hogy valóban boldog leszek Anyák napján. Feladtam elvárásaimat, vágyamat, hogy a családom kitalálja gondolataimat. Ha valamit szerettem volna tenni ezen a napon, akkor megszerveztem azt.

Most már minden évben arra törekszem, hogy a lehető legemlékezetesebb nap legyen Anyák napja. Elhatározom, hogy a nap minden egyes pillanatát boldog szívvel fogadom majd.

Boldog leszek, ha ebédet készíthetek a családomnak. Örülni fogok a 100 Ft-os boltból érkező ajándékoknak. Kuncogok majd, ahogy a fiaim az élelmiszerboltba beszaladnak az üdvözlő kártyáért a gyülekezetből hazafelé menet. És könnyes szemmel fogom olvasni a kártyára írt idézetet.

Azután pedig mosolyogva fogok időpontot egyeztetni egy manikűr/pedikűr kezelésre, hálásan fogadva a tökéletes ajándékot a tökéletlenségek közepette...

Édesanyák imája, 2. nap: Drága Uram! Hajlamos vagyok zsörtölődni és elégedetlenkedni, amikor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretném. Segíts, hogy mindig hozzáállásom és reakcióim mindig kedvesek legyenek előtted. Meg szeretném látni a tökéletes csodákat és pillanatokat a tökéletlenségben. Jézus nevében, Ámen.


(Forrás: www.proverbs31.com, 5 Day Mom's Prayer Challange, with Lysa TerKeurst)


Megjegyzések

  1. Ugyanaz a körülmény más szemmel új érzelmeket csempészhet a napunkba! Hm...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések