Néhány gondolat az imádságról...

Akinek van szemük, hogy lássanak, rengeteg okuk van arra, hogy hálásak legyenek, és Istenhez küldhessék köszönetüket és dicséretüket. Isten szüntelenül munkálkodik az életünkben, hogy megmentsen, angyalai támogatnak, van Bibliánk, a bennünk élő Szentlélek pedig nem a félelemnek lelke, hanem erőnek és szeretetnek Lelke. (2Tim. 1:7)

"Áldjad én lelkem, az Urat, és egész bensőm az Ő szent nevét. Áldjad, én lelkem, az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről." (Zsolt. 103:1-2)  Ő megbocsát, elveszi bűnünket (Zsolt. 103:3,12). Megőrizte életünket (3-4 vers) "Könyörülő és irgalmas az Úr, késedelmes a haragra, és nagy kegyelmű." (8.vers) Isten nem úgy bánik velünk, ahogy megérdemelnénk, mert halált érdemlünk, nem kegyelmet (10.vers) Irántunk való szeretete felfoghatatlan (13. vers), és tökéletesen ismer bennünket (14.vers)

A figyelmes szív hálás szív, a hálás szívből pedig árad a köszönet és a dicséret.

Egy buszon utaztam,
És láttam egy aranyhajú lányt,
Irigyelni kezdtem, mert olyan szép volt,
Bár én is ilyen szőke lennék, bántott a gondolat.
A lány hirtelen felállt, leszálláshoz készült.
Én pedig figyeltem, milyen nehezen lép.
De hiszen csak egy lába van, mankóval jár...
Mégis milyen boldog mosoly ragyog arcán!

Ó, Istenem, bocsáss meg, hogy panasz hagyta el szám,
Nekem két lábam van, enyém hát a világ!

Később megálltam, hogy édességet vegyek,
És az eladófiú olyan helyes volt,
Hogy ottmaradtam, és beszélgettem vele.
Azt sem bántam, ha emiatt elkések.
Ám amint indulni akartam, így szólt:
"Köszönöm kedvességét, olyan öröm nekem,
Ha ilyen emberekkel beszélgethetek,
Tudja, én vak vagyok."

Ó, Istenem, bocsáss meg, hogy panasz hagyta el szám,
Nekem van két látó szemem, enyém hát a világ!

"Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá." (Jak. 1:17)

Az igazi imádság mindig magában foglalja a hálaadást és dicséretet. Ha Isten szeretete és jósága több hálára és dicséretre ösztönözne bennünket, akkor imádságunkban sokkal több erő lenne.

(Frederick Pelser: Imádság a gyakorlatban)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések