A magány elengedése


"Uram, előtted van minden kívánságom, nincs rejtve előtted sóhajom." (Zsoltárok 38:10).


 A fagyasztóban lévő jégkrémért nyúltam, és egy filmesttel nyugtattam meg magányos lelkemet. De a plusz kalóriák és a menekülés valaki más történetébe nem tudta kielégíteni a szívem fájdalmát.

A magány másnap reggel még mindig várt rám. A vigasztaló étel nem az volt, amire a lelkemnek szüksége volt. Istenre volt szükségem, hogy vigasztalásom legyen.

A magány könyörtelenül követett engem, bárhová mentem - mert a fejemben volt. A magány még egy zsúfolt szobában is körülvett, és azt éreztette velem, hogy mindenki tudja, hogy egyedül vagyok.

Aztán megláttam őt. Egy másik magányos nőt, mint én: Hágárt. Magányos, zord körülményei elől menekülve egyedül találta magát a sivatagban, mégis látta őt Isten. "Te vagy a látás Istene..." - mondta (1Mózes 16:13).

Aztán Isten visszaküldte a magányos helyre, ahonnan jött. (1Mózes 16:9)

Mi?! 

Ennek a fajta szabadításnak számomra nincs értelme. Úgy érzem, hogy Isten megmentésének el kellett volna távolítania őt a magányos helyről, ahonnan elmenekült, és olyan emberekkel kellett volna körülvennie, akik szeretik őt. De ott, azon a szent, magányos helyen Hágár elengedte a magányt, és Istenbe kapaszkodott.

Isten szabadítása gyakran az élet fájdalmán keresztül történik, nem pedig körülötte.


Mit tanulhatunk ebből? A magány nem egy hely. Ez egy lelkiállapot. Isten a magányunkban akar velünk találkozni, ahogyan Hágárral is találkozott.

Isten szabadítása nem csak az volt, hogy meglátta őt; hanem az is, hogy Hágár többé nem volt egyedül. Isten jelenléte erőt adott neki, hogy visszatérjen egy nehéz helyre. Szeretve tudott élni, tudva, hogy Isten elég.

Hasonlóképpen Dávid király is tudta, hogy Isten látja őt a szenvedésében is. A barátai elhagyták őt, de Isten nem. Dávid írta kulcsversünket, amely így szól:


"Uram, előtted van minden kívánságom, nincs rejtve előtted sóhajom." (Zsoltárok 38:10).


Dávid nem engedett magányának. Úgy küzdötte le, hogy Istenhez kiáltott, és vigasztalva találta magát.

Hogyan segít nekünk az, hogy Isten lát és ismer minket?


Soha nem vagyunk egyedül.

Jelentősek vagyunk.

Feltétel nélkül elfogad minket.

Isten szeret minket.


Szeretve élni nem hely vagy helyzet kérdése - ez az elme kérdése, amely hatással van a lelkünkre.

Most ahelyett, hogy magányosnak érezném magam, inkább megbecsültnek érzem magam. A magányos pillanatok most már a magány ölelésének helyei, ahová elszaladok és elbújok Istennel. Megtanultam, hogy semmi sem tud úgy megvigasztalni, mint az Ő jelenlétében való elcsendesedés.


És azt is megtanultam, hogy a magányosság nem függ a kapcsolati állapottól. Lehetünk magányosak, ha egyedülállóak vagy házasok, elváltak vagy özvegyek vagyunk. A magány nem tiszteli a személyeket.

De barátom, a jó hír az, hogy a magányunkat Isten látja. Így soha nem vagyunk igazán egyedül. Éljünk szeretve - mert szeretve vagyunk.


Jézus, tudom, hogy Te látsz engem és szeretsz engem. Segíts elengedni a magányt, hogy szeretve élhessek, és segíts, hogy mások is szeretve élhessenek. Jézus nevében, Ámen.



Forrás:

Denise Pass

Daily Devotion
Letting Go of Lonely

FEBRUARY 8, 2023

Fotó: canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések