A bizalom, hogy elhidd, hogy tartozol valahova


"Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg belőlük. Mily drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!" 

(Zsoltárok 139:16-17)



Ez volt az első napom egy új iskolában - az év közepén, egy olyan helyen, ahol mindenki ismerte a másikat, de engem senki sem ismert.


Naiv és 9 éves voltam, és még nem értettem, milyen bizonytalanságba burkolózott a lelkem.


Aznap az iskolabuszról való első bátortalan leszállástól kezdve egészen az utolsó csengőszó megszólalásáig egy hosszú piros kabátot viseltem ... teljesen extra a tél kacsintásához, amit egy déli amerikai évszak tartalmaz.


Ismeretlen folyosókon járkálni új lányként egy vastag piros kabátban, bent és kint, olyan módon különböztethet meg, ami nem szolgálja jól a szociális életedet; nem ajánlom. Mégis, a nyugtalan bizonytalanságom aznap vigaszt talált a kabátomban.


A kínos kezdés ellenére végül elvesztettem félénkségemet az új iskolában, de a lelkemet megragadó bizonytalanságot soha nem veszíthettem el. Sokáig hiányzott belőlem a veleszületett önbizalom, hogy elhiggyem, ide tartozom.


Ahogy teltek az évek, éreztem, hogy Isten munkálkodik az életemben, és bíztam benne, hogy tervei vannak velem. Mégis még mindig küzdöttem azzal, hogy magabiztosan lépjek be bármilyen térbe abban a hitben, hogy elég vagyok ahhoz, hogy tartozzak oda.

Ez a téves gondolkodásmód azonban akkor kezdett elszabadulni rajtam, amikor Isten egy nap találkozott velem a bizonytalanságom kellős közepén, és új életet cserélt a régi hazugságokkal.


Azon a napon, amikor megpróbáltam átfutni egy ismerős bibliai szakaszt, az Úr arra késztetett, hogy elidőzzek a szavaknál, ahelyett, hogy elrohannék mellettük, és újból elolvastam ezeket az igazságokat:


"Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg belőlük. Mily drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!" (Zsoltárok 139:16-17).


És annak a pillanatnak a csendjében olyan szabadságot éreztem, amelyet korábban nem ismertem, ahogy Isten örökkévaló szívének igazsága számomra olyan vigasztalással borította be a lelkemet, mint semmi más.


Ebben a szakaszban Dávid kijelentette Istennek: "Te láttál engem, mielőtt megszülettem volna", felismerve, hogy mielőtt valaha is megpillantott volna egy fénysugarat vagy felsírt volna egy lélegzetet, személyét Isten bensőségesen ismerte.


Ez a mi bizalmunk: Mielőtt földi identitásunk lett volna, Isten tekintett ránk!


Mielőtt oxigén töltötte volna meg tüdőnket, az Úr életünk minden pillanatát az Ő szándéka szerint határozta meg. Isten nem egyszerűen feljegyezte a már eltöltött óráinkat, hanem attól a másodperctől kezdve, hogy megrajzolta identitásunkat, egészen a még előttünk álló jövőnkig, mindennek tanúja volt.


Bátran hihetjük, hogy oda tartozunk, ahová Ő helyez minket, mert a Napok Öregje, a mi örökkévaló Istenünk, azt a feladatát látta el, hogy megismerjen és imádjon minket, és gyengéden rögzítse velünk kapcsolatos megbízható terveit.


Utasítsuk el az ellenség hazugságát, hogy nem vagyunk elégségesek ahhoz, hogy odatartozzunk, mert a mi bizalmunk Isten tekintélyén alapszik, miközben Vele együtt járunk minden olyan helyre, amelyet Ő már előkészített számunkra.


A hovatartozás semmilyen földi márkája nem hasonlítható ahhoz a hovatartozáshoz, ami Istenben van.


Kedves barátom, az Isten, aki már születésed előtt látott téged - akinek drága gondolatai rólad nagyobbak, mint amennyit a számok meg tudnak fogni -, már jóval azelőtt célt jegyzett fel számodra, hogy életed létezett volna az időben!


Ma levetheted a bizonytalanság minden hazugságát, amely a lelkedet drapériázza, és magabiztosan járhatsz abban az igazságban, hogy a történeted már be van pecsételve Isten könyvébe. Teremtőd számára értékes nő vagy, és oda tartozol, ahová Ő helyez téged, mert az Ő isteni forgatókönyvének tekintélyével lépsz be.


Drága Istenem, köszönöm, hogy a hozzád tartozásod kényelmébe öltöztettél, és hogy megbízható terveket jegyeztél fel az életemre. Jézus nevében, ámen.




Forrás:

Brenda Bradford Ottinger

www. proverbs31.org - Daily Devotions
The Confidence To Believe You BelongFEBRUARY 17, 2023
Fotó: canva.com

Megjegyzések

  1. Kedves szerkeszto, cikkfordito!
    Tisztelettel kerem, mellozze a Google fordito vagy mas automatikus fordito programok hasznalatat vagy olvassa at a szoveget a megosztas elott.
    Nagyon szeretem ezt az oldalt, de a mai megosztas nagyon magyartalan, itt-ott mar erthetetlen.
    Ha a nyelvtudas vagy ido hianya az ok, szivesen atnezem es korrigalom a szoveget. Le is forditom, ha kell.
    Isten aldasat kivanom a nunkajukhoz!

    VálaszTörlés
  2. Így gondolom én is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések