A jéghideg valóság

Ne csodálkozzatok ezen, mert eljön az óra, amelyben mindazok, akik a sírban vannak, meghallják az ő hangját,és kijönnek. Akik a jót tették, az életre támadnak fel; akik pedig a rosszat cselekedték, az ítéletre támadnak fel.

(János 5:28-29)




"Istenem!" - kiáltott fel a butik tulajdonosa, egy magas, szőke hölgy, német akcentussal. "Csodásan mutatna rajtad!" - magasra tartott egy vállfán lévő kiskabátot, még meg is forgatta előttem, hogy jól lássam a hátulját is.

"Ó, te is ismered Őt?" - kérdeztem tőle, lelkesedéséhez illő széles mosollyal.

"Kit?"- és megráncolta a homlokát.

"Istent. Az előbb említetted a nevét oly örömmel, hogy azt gondoltam, talán ismered is Őt."

"Ismerem-e Őt? Áh, dehogy!" legyintett. "Sok évvel ezelőtt lezártam ezt az egész Isten ügyet. Nincs Rá szükségem. Itt vagyok én magamnak."

Ennyi elég volt. Miközben fogta a bankkártyámat a pénztárcámból, és elintézte a fizetést vele, megpróbáltam annyi bizonyságtételt beleszorítani az időbe, amennyit csak tudtam. Amikor kihajtottam a tolószékemmel a boltajtón Annuskát még mindig nem sikerült meggyőzni. De megígérte, ha egy példányt német nyelven elviszek neki a Joni könyvből, akkor elolvassa majd.

A mindennapi kapcsolataid során naponta találkozol olyanokkal mint Annuska. A baj az, hogy mi nem igazán vesszük őket észre, mert nem nézünk körül elég alaposan - képzeld magad elé például az eladót az üzletben, amint éppen feltámad a sírból, vagy a halálra, vagy az életre. Jézus ezt mondja: "ne csodálkozzatok ezen." Mi mégis csodálkozunk. Talán azért, mert nem tudjuk Jézust, mint bírót magunk elé képzelni, mert Őt csak együttérzőnek és kedvesnek tudjuk elfogadni. Talán hihetetlen számunkra, hogy egyszer a hangjára a halottak valóban életre fognak kelni.

Szükségünk van a maihoz hasonló igékre, amelyek fölráznak bennünket lelki alvásunkból, hogy felelősséget érezzünk a körülöttünk élőkért, akik nem ismerik még Krisztust. Egy napon Jézus eljön, hogy megítélje a holtakat és az élőket. A holtakért már nem tehetünk semmit. De az élőkért még igen. Fejezd ki Isten felé elhatározásodat, hogy összhangba akarsz élni Vele a mai napon, hogy eszköze legyél az óvodában lévő hölgy... a munkatársad... a banki ügyfeles megszólításában...és mindazok életében, akik nem ismerik a Megváltót. Mint például Annuska.

Adj bátorságot Uram, hogy az evangéliumot közvetíthessem embertársaim felé a mai napon!
 





(Forrás: Joni and Friends Daily Devotional December 3, 2013 www.joniandfriends.org fotó:pinterest.com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések