Jól időzített ajándékok

„Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről van, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, még árnyéka sem a változásnak.” Jak 1,17


Pár éve, pontosabban sok-sok évvel ezelőtt, kaptam a szüleimtől egy egyedi kulcstartót, rajta a kocsijuk kulcsával. Nagyon tetszett! Az a kulcs a szabadság és a függetlenség jelképe volt. Épp ezeket áhítottam tinédzser fejjel. A megfelelő ajándék volt a megfelelő időben.
Ha szüleim hatéves koromban adják azt az ajándékot, nem tudtam volna mit kezdeni vele. Furcsállottam volna, s nem illett volna hozzám. A szüleim pontosan tudták, mit mikor kell adniuk.
A Jakab Levél 1,17-ben azt olvassuk, hogy Mennyei Atyánk jó adományokat ad nekünk, gyermekeinek. De nemcsak jók az ajándékai, hanem Ő tökéletesen tudja, mit és mikor kell adnia. Az ő ajándékötleteit nem a pillanat szüli, mert elfeledkezett a születés- vagy névnapunkról. Az ő ajándékai tökéletes időzítés szerint érkeznek.
Ötéves koromban nem értem el a kabátomat a fogason, ami a pincébe vezető cementlépcső szélénél volt. Segítséget hívtam, de nem bíztam abban, hogy jön is valaki, és megteszi, amit kérek, akkor, amikor én akarom. Legurultam a lépcsőn, s egy lassan gyógyuló zúzódás a fejemen sokáig emlékeztetett a türelmetlenségemre.
Sokan fordulunk Istenhez segítségért. Kérünk valamit, amire szükségünk van. A kérdés az, hogy tudunk-e türelmesen várakozni, bízva Isten tökéletes időzítésében. Tudunk-e hinni abban, hogy ő a legjobbat akarja nekünk, és értünk teszi, amit tesz?
Néha elveszítjük a türelmünket. Amit akarunk, itt és most akarjuk. Ezért elkövetjük azt a hibát, hogy mi magunk próbáljuk megszerezni.
Van most valami, ami ha sikerülne, attól úgy érzed, teljesebb lenne az életed? Ha megszerezhetnéd azt az állást, azt a fizetést, minden könnyebb lenne. Ha Isten végre megnyitná a méhedet, kiteljesedne az életed, elmúlna végre az üresség. Bárcsak helyrehozná tönkrement, kihűlt házasságodat, rögtön öröm költözne a szívedbe. Kísértést érzel, hogy mint én, te magad szerezd meg, amire vágysz, még akkor is, ha kockáztatsz egy nehezen gyógyuló zúzódást?
Néha úgy érezzük, Isten válasza kérésünkre: „Nem”, de legalábbis „Még nem”. Ezen a ponton, ahol a mi vágyaink keresztezik az Ő akaratát, itt kell bíznunk abban, hogy Atyánk jobban tudja, és minden ajándék tőle érkezik. Az ajándék mindig jó és tökéletes - a maga idejében.
Megtapasztaltam Isten tökéletes ajándékait, ha várni tudtam Rá. Vártam, hogy férjhez menjek. Vártam, hogy megnyíljon az út a szolgálat előtt. Vártam, hogy gyermekeimet Magához vonzza. Tartsuk tekintetünket Isten hűségének történetén az életünkben, és várjuk ki a jó, a tökéletes ajándék idejét.
 


Uram, nagyon nehéz várni Rád. Úgy szeretném, ha sürgethetném a dolgokat, ha beindulhatnék és intézkedhetnék. Segíts, kérlek, hogy mindig tudjam Eléd vinni a vágyaimat, tudva, hogy Te mindig a legjobbat akarod nekem. Jézus nevében, Ámen.

(Encouragement for today, 2012.04.20., Lynn Cowell, www.proverbs31.org, fordítás: eszmelkedesek.blogspot.hu, fotó: pinterest)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések