Levendulás forró csokoládé (cukormentes, tejmentes)

Ha egy kis szusszanásra vágysz, vagy csak jól esne leülni, és egy csésze forró csokoládét elkortyolgatni, íme egy recept, melyet minden bűntudat nélkül kipróbálhatsz.... :-):

A receptet "Nóri mindenmentes konyhája" című blogon olvastam:





Ahogy megérkeztek a hideg napok és az első néhány hópehely, szerettem volna készíteni valami klasszikusan téli dolgot, amit szürcsölhetünk a vasárnap esti mozihoz a fotelben. Így jutott eszembe a forró csokoládé, de a szokásos egy tábla étcsoki és néhány deci tehéntej, cukorhegyek helyett ez itt egy nagyon egyszerűen elkészíthető, cukormentes, tej- és tejtermékmentes változat.




Hozzávalók 2 csészéhez:
4,5 dl mandulatej (vagy más tej, amit szeretsz)

2 ek. kakaópor
2 kk. keményítő
50g cukornak megfelelő édesítő (folyékony)
1 kk. szárított levendula*


Levendula nélkül is finom forró csoki lesz, vagy kókusztejjel készítve "forró bounty", fűszerezheted csilivel, kardamommal, vagy a hagyományos ízek kedvelőinek fahéjjal, szegfűszeggel, de szerintem nagyon finom lesz extra fűszerezés nélkül is.


Egy pillanat és kész:

1. A keményítőt, kakaóport keverd csomómentesre egy kevés hideg mandulatejjel.
2. Engedd fel a maradék mandulatejjel és tedd fel a tűzhelyre melegedni.
3. Én egy teadióba csomagoltam a levendulát és belelógattam a forró csokiba, amíg melegedett:





Nem forraltam fel, csak 1-2 percig (amíg besűrűsüdött) forrón tartottam, közben kevergettem.


Kész is, a habverővel kicsit felverve szép habos is lett:


Sűrűn krémes, habos csokoládé, gőzölgő levendulaillat... Kell ennél több egy hűvös estén?
A házi mandulatejemmel számolva került bele kb. 10g CH/pohár. Azért ez jóval kedvezőbb az eredeti változatnál, ráadásul szerintem amit árban elveszítünk a mandulatejen, azt megnyerjük a csokoládé kakaóporra cserélésével.
Én még mindig szerelmes vagyok a levendulás csokiba, de lesz ennek még csilis folytatása is... Ti hogy szeretitek a forró csokit?



(Forrás:http://www.mindenmentes.hu/2012/12/levendulas-forro-csokolade-cukormentes.html)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések