Az Isten, aki együtt tevékenykedik bizonytalan hitünkkel

 "A fiú apja azonnal felkiáltott: Hiszek! Segíts a hitetlenségemen! ( Márk 9:24 )


A telefonom keresősávjába beírtam a "Isten majd megoldja" szavakat - egy olyan dal címét, amelyet kétségbeesetten kellett hallanom, de nem hittem benne teljesen.

Az elmúlt hónapok küzdelmesek voltak, mivel az életemben egyre több, rajtam kívül álló nehézség merült fel. Úgy éreztem magam, mint egy pingponglabda, amit ide-oda dobáltak az igazságtalannak és lehetetlennek tűnő kihívások: idősödő szülők, házassági gondok és belső problémák önmagamban.

Túlterhelt voltam, és elhatároztam, hogy elnyomom a kétséget és a szomorúságot azokkal a szavakkal, amelyeket ismételgetnem kellett az agyamban: "Isten majd megoldja."

Ha elégszer hallanám ezeket a szavakat, talán, csak talán, hinni fogok bennük. Bedugtam a fülhallgatót, és a fejemet a párnára hajtottam. Ahogy a dal lejátszódott, majd újra és újra megismétlődött, a könnyek lassan lecsúsztak az arcomon. Végül álomba sírtam magam.

A dalszöveg arra késztetett, hogy elgondolkodjak az Istennel kapcsolatos korábbi tapasztalataimon. Ahogy elgondolkodtam azokon a nehéz körülményeken, amelyekkel már szembesültem Vele, azon kaptam magam, hogy összeszedem a bátorságomat, hogy higgyem, Isten újra megteszi ugyanezt. De a dal szavai nem tudtak megfelelni az aggodalmam súlyának.

Amikor felébredtem, nem történt látható változás sem a helyzetemben, sem a hitemben. Ugyanazok a kételyeim voltak Istenben, mint amilyenekkel lefeküdtem. A körülmények, amelyekkel szembe kellett néznem, sokkal nagyobbnak tűntek, mint Isten képessége, hogy megoldja őket helyettem. A hitem annyira bizonytalannak tűnt.

Itt találta magát egy kétségbeesett apa Márk könyvében.

Ez az elszánt apa elvitte démonoktól megszállt fiát Jézushoz. Egy gonosz szellem megfosztotta a fiút a beszédétől, és a földre vetette. Néha a szellem tűzbe vagy vízbe dobta őt, hogy megpróbálja megölni. A fiú ráadásul gyermekkora óta csikorgatta a fogait és habzott a szája. (Márk 9:17-21)

Kétségbeesésében ez az ember először Jézus tanítványaihoz fordult - akik nem tudták kiűzni a démont -, majd Jézushoz. Mielőtt hallott Jézusról, a férfi talán úgy érvelt, hogy fia élete soha nem fog megváltozni. A Jézus által végrehajtott csodák híre valószínűleg reményt adott a férfinak a fia számára, de még mindig voltak kétségei.

Bizonytalansága nyilvánvaló volt, amikor így szólt Jézushoz: "... de ha valamit tehetsz, légy segítségünkre, könyörülj rajtunk! " (Márk 9:22).

Jézus ránézett a férfira, és így válaszolt: "'Ha tehetsz?! ... Minden lehetséges annak aki hisz." (Márk 9:23).

Ekkor az apa egy olyan érzést mondott, amellyel én is azonosulni tudtam: "Hiszek! Segíts a hitetlenségemen!" (Márk 9:24).

Sokan közülünk itt találhatják magukat, amikor hosszú időn keresztül átvészeltünk egy nehéz körülményt.

Egy fogyatékkal élő gyermekről gondoskodni, az adósság súlya alatt küzdeni, egy kihívásokkal teli időszakot végigjárni a házasságban, és egy betegséggel megbirkózni - ezek olyan helyzetek, amelyek felnagyíthatják magukat a gondolatainkban. Talán mi is azt mondjuk: "Hiszek, segíts a hitetlenségemen".

De ennek az embernek a bizonytalan hite elég volt Jézusnak. Jézus megparancsolta a démonnak, hogy távozzon a fiúból, és soha többé ne lépjen be belé. A fiú aznap meggyógyult, és gondolom, az apa hite megerősödött. (Márk 9:26-27)

Isten képessége, hogy megoldja a problémáinkat, mindig sokkal nagyobb lesz, mint maguk a problémák. Az akadály, amit le kell győznünk, az a félelem, hogy Isten nem úgy és olyan időben oldja meg a körülményeinket, ahogyan és ahogyan mi szeretnénk, hogy megoldja.

Az ebben a szövegben szereplő férfi megkapta a kívánt eredményt, de ez nem mindig van így minden ima esetében. Ha Isten nem úgy válaszol az imáinkra, ahogyan mi szeretnénk, attól még nem lesz kevésbé könyörületes vagy kevésbé aggódik értünk. Ez nem tükrözi a hitünk hiányát sem. Az Istenbe vetett hitünkhöz - az előttünk álló kihívások ellenére - az kell, hogy úgy döntsünk, hogy rábízzuk az eredményt.

Megvan a választásunk, hogy elhiggyük, Isten az, akinek mondja magát, függetlenül attól, hogy mit enged meg az életünkben. Ezt akkor mondom, amikor továbbra is olyan nehéz körülmények között járok, amelyeket nem tudok befolyásolni, miközben azt választom, hogy hiszem, hogy Isten megoldja: Isten mindig minden körülményt az Őt szeretők örökkévaló javára dolgoz ki.


Drága Istenem, segíts, hogy bízzak Benned, amikor bizonytalannak érzem magam. Hadd nyugodjak meg abban az igazságban, hogy Te bensőségesen törődsz velem. Adj nekem békességet, miközben várom, hogy Te megoldod életem nehéz körülményeit. Jézus nevében, Ámen.






Forrás:

Kia Stephens

The God Who Works With Our Uncertain Faith

JULY 8, 2022 - Daily Devotion
proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/07/08/the-god-who-works-with-our-uncertain-faith
Fotó: canva.com

Megjegyzések


  1. HA TUDNAK SEGITSENEK ÉLELMISZERBEN ,, CSILLÁNAK DAGANAT CISZTA VAN VESÉN PETEFÉSZEKBEN UGY NÉZ KI JÓINDULATU,,
    ,EZ ALLITOLAG CUKOR MIATT VAN, SULYOS CUKORBETEG VAGYOK 6 ÓRÁNKÉNT INZULIN nekem van//apidra ill. janumet tabletta//

    VAGY BÁRMIT ELFOGADUNK CSILLANAK RUHA NEKEM CIPÖ 39 ES CSILLA 178 CM 60 KG VARGA ZOLTÁN VADNA SZABADSÁG TÉR 15
    voltam kardiologian szivkoszorú érszükület. ill.. szivbillentyü elégtelenség van mennem kell érfestésre,, ha tudnak kérem segitsenek VÉGREHAJTÓ HAVI 25 EZRET VON KÖZMUNKA FIZETÉSBÖL VÉGREHAJTO ALLTAL / 30 101 6583/számla szám 116 00006 0000 0000 25766862

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések