A járvány és én - Olvasói gondolatok

Keresztyén emberként a kialakult helyzet akarva akaratlanul eszembe juttat bibliai
történeteket. Babiloni fogság, pusztai vándorlás, Noé ...
És azt, hogy Isten mindig változásra hív. Van, amiből többet akar, van, amiből kevesebbet.
Nagyon fontos, hogy többet mossunk kezet, több liszt legyen itthon, kevesebbet utazzunk,
kevesebbet menjünk emberek közé. De nem biztos, hogy Ő csak erre gondol. Hanem talán
arra is, hogy többet imádkozzunk, többet olvassuk a Bibliát, többet forduljunk oda a másikhoz
valódi, Tőle jövő szeretettel. Kevesebbet ítélkezzünk, kevesebbet haragudjunk, kevesebbet
morogjunk... Legyünk végre az Övéi, szeretett gyermekei, akiket Saját képmására teremtett,
akikben gyönyörködik ...
Nézzünk rá az életünkre. Mennyi külső változást látunk? És mennyi belsőt? A külsőbe bele
kell állnunk, nincs választásunk. Szakemberek, felelősök határozzák meg a mozdulatainkat,
munkánkat, szabadidőnket, napjainkat. Felelősséggel, hozzáértéssel. A belső a mi döntésünk.
A külsőhöz kapunk útmutatást, tájékoztatást. A belsőhöz is. Nem digitálisan. Nem anélkül,
hogy az, aki a tájékoztatást adja, ismerne minket személyesen vagy oly nagyon szeretne, hogy
egyszülött Fiát adta értünk. Csak meg kell hallanunk, hallgatnunk. El kell fogadnunk.
Nagyon sajnálnám, ha ez az időszak úgy érne véget, hogy hiábavaló volt az életemben:
Megtanultam ugyan digitálisan oktatni, kenyeret sütni, életben maradtam, de nem változott
semmi. Nem vitt közelebb Istenhez, hiábavaló volt. Külsőleg sok változás állt be, de belsőleg
maradt minden olyan, mint volt. Élettelen. Isten szólt, intett, változásra hívott, de csak a
szakemberek rendelkezéseire reagáltam, életem hatalmas, mindenható Szakemberének,
Gyógyítójának, Urának a rendelkezéseire nem.
Március 14-én születtek bennem ezek a magabiztos gondolatok.


Aztán lépésről lépésre, napról napra egyre rosszabbul éreztem magam. Pedagógus vagyok. És
20 éve bejárt talaj, megszokott, jól bevált eszközök, és a számomra a lényeg veszik el éppen a
hivatásomból.
Van helyette más, digitális csoda plattformok, teams meg classroom, messenger és discord,
időzáras tesztek… de hirtelen jött ez a helyzet és nem találom magam benne. És igazából nem
is akarom. Mert, ha megtalálom, az azt jelenti, hogy az már nem én vagyok …
Attól is félek, hogy úgy belejövünk, hogy így maradunk. Olyan szépen kialakítjuk a rendszert,
szemléletet, és megfogalmazzuk, begyakoroljuk, és azt látjuk, hogy "de jó is ez!"
Nagyon rossz érzés azt kívánnom, hogy ne sikerüljön jól mindez, de a lelkem mélyén azt
szeretném, hogy kiderülne, hogy ez egy kényszermegoldás, amit kibírtunk, de a régi, az
„összehúzom a szemöldököm, rá mosolygok, megsimogatom, összekacsintunk, nevetünk,
csak mi értjük mi a vicc ebben-abban”, az sokkal-sokkal többet ér minden módszernél,
szemléletnél, gyakorlatnál, digitális árnyékvilágnál...
Nem csak a hivatásomba állt be rengeteg változás. Egy csomó minden, amit terveztem, amin
gondolkoztam, amiről vitatkoztam, mind-mind jelentőségét vesztette, elmarad.
Hiába gondoltam át a fent nevezett történeteket, bizony Istent is keresem ebben a helyzetben,
nem csak magamat. Tudom, hogy Ő mindenhol ott van, nem olyan Főpapunk van, Aki ne
tudna megindulni a szenvedéseinken, hanem Aki velünk van mindenben, de igazából nem
értem Őt. Nem tudom, hogy ezzel jobbá szeretné tenni a világot, csak várjam ki a végét, vagy
elpusztítani, vagy megtisztítani? Bizonyára az én gondolataim nem az Ő gondolatai, valami
olyasmi van emögött, amit én fel sem tudok fogni. Csak bíznom kellene Benne, és nyugodtan
tenni a dolgom, de nehezen megy.

Az „Isten vigyáz ránk és megóv a bajtól és tulajdonképpen minden rendben van.”

gondolatokkal nem tudok mit kezdeni. Sem a világhálót elárasztó áhítatokkal, imádságokkal,
gondolatokkal, amiből ez az írás is egy a sok közül. Szeretném tudni, mi az akarata, hogy meg
tudjam cselekedni. Szeretném tudni, miben kell változnom, mi a helyes irány. És bizony
tartok tőle, hogy nem az, hogy digitalizálódjunk. Ez most egy megoldás a kialakult helyzetre.
De a baj gyökeréig nem jutottunk el. Szeretném tudni a baj okát, és nem csak a tüneteket
kezelni, hanem meggyógyulni. Szeretném, ha az egész világ látná a lehetőséget abban, hogy
most, ha jól csináljuk, meggyógyulhat a világ! És félek, nagyon félek, hogy nem ezt tesszük,
hanem épp az ellenkezőjét! Keresem ebben a vezetést. Istentől, emberektől, de nem találom.
Ellentmondásos, furcsa gondolatok, érzések kavalkádja ez. Amin csak az segíthet, ha
megállok és bevárom a lelkem. Jó, ha mindezt megfogalmazom, de aztán le kell halkítanom
saját magam, hogy meghallhassam Őt. Gyógyító kimondani, hogy félek, hogy elveszik a
világ(om), és én is elveszek. A plattformokon, csetablakokban, levelekben, az idegen istenek
között...Mert így juthatok el oda, hogy már tudok arra is tekinteni, ami megmaradt. És ez nem
kevés. Még elvehetetlen is akad közte. Így látom meg szépen lassan, hogy maradhatok, aki
voltam: Istenünk szeretett gyermeke, és bízhatok abban, hogy a többi majd ehhez mérten
kialakul. És így hallhatom meg egy kedves, lámpás ember gondolatát az éterből: „Több
kellene ahhoz, hogy elvesszen a mi világunk, az idegen istenek eddig is csak karcolták a
felszínt, mélyebbre ez után sem juthatnak, az Úrjézus áldozata erősebb mindeniknél.”


Rácz Kornélia
2020-03-27



Megjegyzések

  1. Köszönöm szépen a biztató szavakat! Ebben az időszakban nagyon nehéz letenni a bizonytalanság és félelem terhét Isten elé! De a lehetőség mindig itt van. Köszönöm Istenem, hogy te vagy és jobb életet ígértél nekünk!

    VálaszTörlés
  2. A globális gyógyulás esélye https://www.symbolonintezet.hu/a-globalis-gyogyulas-eselye/
    Ez egy nagyon jó cikk a válság lelki hátteréről és a gyógyulás lehetőségeiről.

    VálaszTörlés
  3. Ebben a jelenlegi helyzetben, az a gondolat cseng bennem: még tart a kegyelmi idő....

    VálaszTörlés
  4. Ámen. Dicsőség az Úrnak.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések