Olvasói gondolatok -köztünk élő angyalok

“Azokban a napokban útra kelt Mária,és sietve elment a hegyvidékre,Júda egyik városába. Bement Zakariás házába, és köszöntötte Erzsébetet. Amikor Erzsébet meghallotta Mária Köszöntését, megmozdult a magzat a méhében. Megtelt Erzsébet Szentlélekkel, és hangos Szóval kiáltotta: “Áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse! Hogyan is lehetséges Ez, hogy az én Uram anyja jön el énhozzám? Mert íme, amint felfogta fülem köszöntésed hangját, ujjongva mozdult meg a magzat méhemben. Boldog, aki hitt, mert beteljesedik mindaz, Amit az Úr mondott neki.” Lukács evangéliuma 1:39-45. Ez az igeszakasz nagyon szépen leírja, mennyire alkalmasnak teremtette Isten a nőket az Anyaságra. Az anyák áldottak, amikor gyermeket várnak, ezért olyan találó ez a kifejezés: “Áldott állapotban van,vannak”. Amikor Mária is vállalta áldott állapotát, készen állt az anyaszerep betöltésére, amit az Úr rendelt neki. És milyen ajándék volt Erzsébetnek a késői Fogantatás, mennyire boldog volt, hogy gyermeke lesz idős korára is! A mi Urunk megáldja mindazokat az anyákat,akik szívvel-lélekkel várják születendő gyermekeiket, akik óhajtják az anyaságot és átadják minden szeretetüket a gyermeknek. Ilyen volt az én drága anyukám is. Amikor összeházasodtak apámmal, nem lehetett rögtön gyermekük. Öt évet kellett várniuk A gyermekáldásra. Anyám kitartóan szedte az orvos által felírt hormontablettákat, ennek az lett Az eredménye, hogy ikrei születtek. És csak akkor tudta meg ezt, amikor már a szülőágyon feküdt! Ahogy visszaemlékszem gyermekkoromra, csak az ő szeretete jut eszembe. Ahogyan kettőnket egymás után ébresztett, reggeliztetett, elindított iskolába, otthon finom étellel várt, este ágyba fektetett és az őtőle tanult imádságokkal aludtunk el és ébredtünk újra...Még arra is ügyelt hogy ikrek lévén mindig egyforma ruhát adjon ránk, és varrasson szép ruhákat nekünk pedig nem voltunk valami gazdagok. Nehéz lehetett neki, de sohasem éreztük hogy türelmetlen, vagy ingerült lenne. Sokmindenre megtanított és ezek a dolgok vissza-visszajönnek életem során. Lelkiismeretfurdalás gyötör sokszor, mert én nagyon sokszor megbántottam őt, rossz kamasz voltam és fájdalmat okoztam neki. Imáimban ezt mindig megemlítem. Ha távol voltam tőle sok éven keresztül, az ő szíve majdnem megszakadt. Ezzel az érzéssel csak most találkoztam, amikor az én lányom is ugyanúgy távol él tőlem. De milyen jó, hogy visszatérhettem és bocsánatot kérhettem még tőle, amikor betegsége végleg elszólította őt. Emlékszem, amikor Amerikában voltunk és húgom értesített, hogy anyukám nagyon beteg, szélütést kapott és az intenzív osztályon fekszik. Akkor sajnos nem jöhettünk haza. Nagyon elkeseredtem és sokat sírtam. Megkértem a lelkészünket, imádkozzon az édesanyámért. Ő a gyülekezet elé vitte kérésemet az istentiszteleten. Az egész gyülekezet az én anyámért imádkozott azon a vasárnapon. És megtörtént a csoda: húgom néhány nap múlva értesített, hogy anya túlvan az életveszélyen. Lassú felépülés következett és mire hazajöttünk, már nagyon jó egészségben volt…. Anyák napja közeledtével azonban eszembe jutnak azok a nőtársaim is, akik nem lehenek édesanyák és nem jön a gyermekáldás. Kitartóan imádkoznak, nem adják fel. Mindent megpróbálnak és ha végképp nem sikerül természetes módon, örökbefogadnak. Ők is angyalok és őket is megálja az Úr. És végül azokról is szólnom kell, akik nem kapnak anyai szeretetet. Sokan vannak. Sok az árva akik otthonban nevelkednek, de sok a lelki sérült is, akik anyával nőnek fel de szeretet nélkül. Ezek az emberek a nehéz esetek, de ha kapnak földi angyalokat akik tudják pótolni az anyai szeretetet akkor ők is áldottak lesznek. 

Drága Jézus, köszönöm neked az édesanyámat, akin keresztül megmutattad a Te végtelen szeretetedet. Hálás vagyok a gyermekemért és kérlek segíts, hogy olyan anya lehessek, amilyet nekem adtál. Köszönöm a földi és égi angyalokat akik vigyáznak ránk itt a földön és fenn az égben. Segítsd Uram a lelki sérülteket, az árvákat, a gyermekekért imádkozókat hallgasd meg És áldd meg az anyákat és gyermekeiket Ámen


Barnóczki Sarolta


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések