Önző felajánlásaink

"Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az én Uram ismeretének páratlan nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam, és szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem."
 
(Filippibelieknek írt levél 3:8)



"Miről fogsz lemondani a Nagyböjt idején?" Gyermekkoromban gyakran feltettük egymásnak ezt a kérdést. A lányok válaszát már előre lehetett tudni: csokiról, csokiról, csokiról!"


Ha szereted a csokoládét, akkor nagyon jól tudod, hogy milyen hatalmas áldozat is ez. És talán ez volt az a pont, ahol a böjtről és az áldozatról alkotott fogalmunk vakvágányra került. Ugyanis, amíg az áldozat tárgyára fókuszáltunk, addig az áldozat célja teljesen feledésbe merült. Így van ez minden részünkről felajánlott áldozattal, legyen az akár a nagyböjt idejére korlátozva, vagy egy élettartam hosszúságú. Mert míg az ételre, szokásokra, energiánkra vagy időnkre tesszük a hangsúlyt, elmulasztjuk megtapasztalni azt a nyereséget amit a böjt magában rejt.

"Nyereség?" - teszed fel most talán a kérdést. "A böjt vagy más felajánlás nem a nyereségről szól. Különben is, miféle áldozat bemutatásakor lehet kapni is valamit?" 

Egyedül csak egyetlen egy típusú áldozat az aminek értelme van. Ez pedig nem más, mint az Istennek tett felajánlásaink, mert ezek által magát Krisztust ismerhetjük meg. És ez az, ami a böjt valódi hozománya.

Pál nagyon is jól tudta, mit jelent az áldozat, még egy listát is írt róluk a Filippiekhez írt levél 3. fejezetének a 1-7 verseiben. Felsorolta származását, tanulmányait, státuszát, és így szól: "Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az én Uram ismeretének páratlan nagyságáért.Őérte kárba veszni hagytam, és szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem." (Filippi 3:8)

Pál egész élete, a megtérése pillanatától egy böjt volt. Te mit nyersz amikor böjtölsz?

Uram, egyedül csak Te látod értékemet, és tudom, hogy Te becsesnek tartasz engem. Kérlek segíts minden vívmányomat, amit én értem el, - legyenek azok személyek, tárgyak és emlékek - szemétnek ítélnem, hogy Téged megnyerhesselek. Kérlek, engedd, hogy akaratod kibontakozhasson az életemben, és ezáltal Téged egyre inkább megismerhesselek.



(Forrás: Joni and Friends Daily devotionals, A Selfish Sacrifice.http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/ fotó:pinterest.com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések