Magyarázatok

Vénségetekig ugyanaz maradok, ősz korotokig én hordozlak! Én alkottalak, én viszlek, én hordozlak, én mentelek meg.


 (Ézsaiás 46:4)





"Nagyon nehéz meggyógyítani egy szívet, melyet céltalan élmények törtek össze. Isten gyermekeit azonban nem a magyarázatok, hanem az Ő ígéretei éltetik." Warren Wiersbe fogalmazta meg ezeket a gondolatokat.

 
Amikor nehézségen mégy keresztül, egy listányi bibliai felsorolás a miértek és a mi okokból nem mindig jelent vigaszt. Igazán Isten ígéretei jelentenek balzsamot a szívnek. Isten ígéretei általában magyarázatoktól mentesek és ritkán sorolják fel a terve mögött meghúzódó okokat,  de mindig rámutatnak a szerető jellemvonásaira jóságos Urunknak.


Vegyük példaként Ézsaiás könyvének 46. fejezetéből a 4. verset. Ha valaki meghajlott idős korban köszvénytől szenved, Isten magyarázata számára igen erőteljes: "Én vagyok, Én vagyok aki hordozlak." Isten szeretné, ha megértenénk, hogy Ő egyedül a forrása a segítségünknek és reményünknek. Isten nem tartozik nekünk magyarázattal. Ő a kereszten már elég magyarázattal szolgált, arra vonatkozóan, hogy az Ő szeretete elegendő minden szükségletünk betöltéséhez.

Olvasd át még egyszer a mai nap igeversét. Egy rövid mondatban Isten megígéri, hogy megment, hordoz és gondoskodik. Miként? Legalább ötször használja a személyes névmást, mellyel magára irányítja a figyelmet. Az Ő ígéreteit az Ő személye által vannak hitelesítve, lepecsételve és felénk kinyilvánítva. Ő hűséges hozzánk. Ő szerető Isten. Ő megment és hordoz téged. Ez egy ígéret.

Istenem, nem azért élem túl a mindennapokat, mert elém fekteted a fájdalmas tapasztalataim mögött meghúzódó tervedet. Nem a magyarázatok éltetnek, hanem a Te ígéreteid. Vonj magadhoz általuk, és segíts, hogy szerető hűségedbe tudjak kapaszkodni a mai napon, mert ez elegendő lesz számomra.





 (Forrás:Joni and Friend Daily devotationals. http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/ fotó:pinterest.com)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések