Amikor az élet nem igazságos, kapaszkodj a reménybe


"De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek: Szeret az Úr, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma:" Jeremiás siralmai 3:21-22

Érezted már úgy, hogy a lelked sikoltozik a fájdalomtól? Persze, kívülről ugyanúgy nézel ki. Megjelensz, felöltözöl, és azt mondod magadnak, hogy siess és lépj túl ezen ... de belül érzed a bánat mély szakadékát, amely azt kiáltja: Ez nem igazságos!




Számodra talán az összetört szíved, amire sosem számítottál, vagy egy olyan időszak, amikor úgy érzed, hogy a nehéz dolgoknak sosincs vége. Talán vágyakozol az elmúlt napok után, és azon tűnődsz, vajon lesz-e valaha is újra jó az élet. Ahogy este az ágyban fekszel, nem tudsz nem elgondolkodni: Istenem, hol vagy Te ebben?




Nekem ez a depresszió volt.

Nem akartam sírni, de nem tudtam abbahagyni.

Meg akartam gyógyulni, de nem tudtam, hogyan.

Több hitet akartam, és ki akartam húzni magam belőle, de tehetetlennek éreztem magam.



Belülről ordítottam, mert nem akartam az a teher lenni, aminek éreztem magam Isten és mások számára. Gondtalan és reményteljes akartam lenni, de ehelyett megtörtem és bizonytalan voltam, hogyan lépjek előre a hitben.



Ahogy a Szentíráshoz fordultam bátorításért, a Jeremiás siralmai 3. fejezetéhez jutottam. A szerző kiöntötte saját bánatát, amikor megosztotta, hogyan látott nyomorúságot, keserűséget és megpróbáltatásokat. Vigasztalást találtam abban, hogy ilyen őszintén beszélt a fájdalmáról. Ez az egész bibliai könyv a siralomról szól, ami azt jelenti, hogy "a bánat vagy szomorúság szenvedélyes kifejezése".

Mégis, kiáltozásai közepette tette ezt a merész kijelentést: 
"De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek: Szeret az Úr, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma:" Jeremiás siralmai 3:21-22

Ezek a versek aznap egy kis fényt nyitottak sötétségembe, és éreztem, hogy hitem lassan újra megmozdul. Nem kellett tagadnom a szenvedésemet - sőt, jó volt elismerni. De még a depresszió közepette is fel tudtam hozni magamnak az igazságot.




Imádkozom, hogy ez a bátorítás a Jeremiás siralmaiból a ti hiteteket is felkavarja. Még akkor is, amikor a lelkünk megkönnyebbülésért kiált, és kísértésbe esünk, hogy azon tűnődjünk, vajon Isten magunkra hagyott-e minket, tudhatjuk, hogy az Ő nagy könyörületessége soha nem hagyott és soha nem is fog cserben bennünket. Igen, a körülményeink fájdalmasak lehetnek, de Isten nagy szeretete miatt a fájdalom nem emészt fel minket. Egyszerre ismerhetjük el fájdalmunkat és emlékezhetünk Isten jóságára.



Amikor úgy döntünk, hogy emlékezünk arra, hogy kicsoda Isten, reményt találunk, amibe kapaszkodhatunk.



Ó, Uram, az életet igazságtalannak érzem, és arra kérlek, hogy változtasd meg. És amíg ezt megteszed, segíts, hogy úgy döntsek, hogy a Te nagy szeretetedre és hűségedre összpontosítok, és megállok az igazságban, hogy a Te könyörületed soha nem hagy cserben. Segíts nekem, hogy erre emlékezzek napról napra. Jézus nevében, Ámen.















Forrás:
by Ashley Morgan Jackson

Holding On to Hope When Life’s Not FairF
EBRUARY 23, 2024
Daily Devotion
Fotó: canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések