Minden nap számít

Jabéc segítségül hívta Izráel Istenét, és ezt mondta: Bárcsak megáldanál engem, és kiszélesítenéd határomat...


(I.Krónika 4:10)

Évekkel ezelőtt együtt dolgoztam egy Cindy nevű hölggyel Nashvilleben. Egy tekintélyes zenei kiadó munkatársaként dolgozott. Minden hónapban meghallgatta az újonnan írt dalaimat, és őszinte, építő kritikával illette azokat. 

Nem mindig tetszett a mondandója.

Őszintén megvallva, rettegtem Cindytől.

Miközben a szókimondó, őszinte véleményét próbáltam megemészteni, rengeteget fejlődtem bölcs és nagy szaktudású szavai metszése által. Soha sem tartotta vissza az igazság kemény szavait, de ez engem mindig jobb teljesítményre ösztönzött.

Amint az éppen megírt új dalomat hallgatta, mindig "dicsőítés vezetőként", "dicsőítő dal íróként" jellemzett, ahelyett, hogy "modern keresztény zenei művészként" ismert volna el. Ez pedig mindig felzaklatott, hiszen, én biztos voltam abban, hogy én egy "modern keresztény zenei író, és előadóművész" vagyok!

Az évek múlásával Cindyvel lassan barátok lettünk. Rá kellett jönnöm, hogy mindvégig igaza volt. Én valóban egy dicsőítés vezető és dal író vagyok. És nem csak most lettem azzá, hanem mindig is az voltam. Még akkor is, amikor nem voltam tudatában, és mást szerettem volna képzelni önmagamról.

Cindy pár hónappal ezelőtt meghalt.

Rákos betegség ragadta el tőlünk.

Néhány nappal a halála előtt, Nashville legjobb dalírói az ágya köré gyűltek, hogy hálát adjanak életéért, megköszönjék munkáját, egymás történeteiből erősödjenek, és hogy csendben énekelve a túloldalra segítsék őt. Gombóc volt a torkomban, amint a videón követtem az eseményeket. Micsoda örökséget hagy maga után Cindy! Mennyi embert terelgetett szakmailag a jobb teljesítmény felé!

Nagy befolyással bíró életet élt.

A Biblia megemlíti Jabéct, aki nagy befolyást kért Istentől. Így szólította meg Izráel Istenét:"Jabéc segítségül hívta Izráel Istenét, és ezt mondta: Bárcsak nagyon megáldanál engem, és kiszélesítenéd határomat, velem lennél, és megoltalmaznál a bajtól, hogy ne érjen fájdalom! És megadta neki Isten, amit kért." (I.Krón. 4:10)

Azért imádkozott, hogy változást tudjon hozni környezete életében.

Mindannyian hatással vagyunk a környezetünkre. A kérdés az, hogy barátainkat egy klassz film felé terelgetjük, vagy inkább a figyelmüket a hatalmas Istenre irányítjuk-e? A szomszédunk vagy a munkatársunk előtt olyan vonzó életet tudunk-e élni, mely őket arra készteti, hogy többet halljanak Jézusról? Példánkkal tudunk-e szolgálni egy fiatal feleségnek, hogy miként tisztelje férjét, vagy egy fiatal, leterhelt anyát arra a felismerésre tudunk-e buzdítani, hogy maga Isten dicsőül meg a családjáért végzett szolgálatban? Képesek vagyunk-e egy megfáradott, eltévelygett gyermekéért aggódó szülő mellett lenni, biztatva őt, hogy gyermeke lázadása nem az ő szülői csődje, és gyermeke minden bizonnyal ki fog ebből az állapotból jönni?


Mindez egy döntéssel kezdődik. Ha ilyen hatással szeretnénk lenni a környezetünkre, akkor nyitott szemmel kell élnünk, észrevéve az Isten által rendelt lehetőségeket. A saját időbeosztásunkat félre kell tennünk, és készségesen el kell fogadnunk Isten terveit. Kérjük Istent, hogy áldjon meg bennünket ebben, és szélesítse a környezetünkre gyakorolt hatásunkat az Ő dicsőségére!


Drága Uram, köszönöm, hogy kegyelmeddel és igazságoddal gazdagítod az életemet. Kérlek nyisd fel szememet, hogy észrevegyem a lehetőségeket, melyek által a környezetem figyelmét Rád terelhetem. Serkentsd szívemet, hogy ne feledjem, minden nap számít, és minden egyes perc értékes lehetőségeket tartogat.
Jézus nevében,
Ámen







(Forrás:Gwen Smith, Every Day Counts)
Copyrighted by Girlfriends in God, Inc. 2014
Used with permission
http://www.girlfriendsingod.com/2014/every-day-counts/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések