Isten mélyebb megismerése öt napon át - 3. nap: Adonai Sal’i (Isten a mi Kősziklánk)

Bizony, az ÚR nevét hirdetem, magasztaljátok Istenünket! Kőszikla ő, cselekvése tökéletes, minden útja igazságos. Hű az Isten, nem hitszegő, igaz és egyenes ő.

(V.Móz. 32:3-4)

Istenem, Kősziklám. Köszönöm, hogy Benned biztonságban állhatok. Nálad olyan beteljesedő ígéreteket, örökké tartó áldásokat találhatok, melyeket senki sem vehet el tőlem. Te vagy az én erőm. Az én rendíthetetlen alapom. Bevehetetlen erődítményem. Tehát akkor… és nem ha… hanem akkor… amikor a világom megrendül, megrogy és lehet, hogy összeomlik, én magam nem fogok összetörni, összeomlani. Rendíthetetlenül fogok állni a Te alapodon. Erősen fogok állni Veled, az én Kősziklámmal. Bízni fogok Benned az örökkévalóságig. Jézus nevében imádkozom, Ámen.

A mai napon Istenünket, a Kősziklánkat, héberül az Adonai Sal’i-t fogjuk megismerni. A tsur héber szó átirata sziklát, szirtet, hatalmas sziklatömböt, hegyoldalt jelent.

Két órányi autóútra élünk a gyönyörű „Kék Gerinc Hegyektől”. Mindig lenyűgöz a csodálatos látvány, amint a meredek sziklafalak között haladunk az utolsó kilométereken, miközben előttünk egy hatalmas, rendíthetetlen kilométereken át húzódó kőtömeg látványa bontakozik ki. Olyan szikláé, mely szilárdan áll generációról generációra.

Ez a panoráma életet lehel számomra Isten egyik leginkább ismert nevébe: Isten a mi Kősziklánk. Szilárd. Stabil. Maradandó. Az idő nem fog rajta.

Tisztázzuk, ezek nem melléknevek csupán, mely körbeírják Istent. Ezek az Ő tulajdonságai. Jellemének a leírásai. Mindezek Ő, a mi Istenünk!

Dávid gyakran szólította meg Istent, mint Kősziklát. Dávid idejében ez a kép hatalmas jelentőségű volt. Gyakran a sziklák rejteke volt az egyetlen védelmet jelentő búvóhely Dávid számára Saul és a többi ellensége elől.

Dávid így fogalmazott a 62. zsoltár 1-2. versében:

„Csak Istennél csendesül el lelkem, tőle kapok segítséget.
Csak ő az én kősziklám és szabadítóm, erős váram, nem ingadozom sokáig.”

Amikor Dávidot az ellenség pusztító szándékkal körbevette, ő a Kősziklához kiáltott segítségért. Elégtételért. Védelemért. Oltalomért. Azért szólította meg így Istent, mert tudta, hogy egyedül a sziklák rejtekében tud menedékre, biztonságra és védelemre lelni.

Nekünk is lehetőségünk van így megszólítani és megtapasztalni a mi Istenünket. A talaj a lábunk alatt ha megrendül is, a mi Istenünk szilárdan áll. Azért futhatunk Őhozzá, mert Ő a mi bevehetetlen erődítményünk, egy biztonságos helyünk, ahol védelemre lelhetünk a nehézségeink közepette.

Dávid így írt a 40. zsoltár 1-2. versében:

„Várva vártam az URat, és ő lehajolt hozzám, meghallotta kiáltásomat.
Kiemelt a pusztulás verméből, a sárból és iszapból. Sziklára állította lábamat, biztossá tette lépteimet.”

Dávid a valóságban megtapasztalta Istent, mint Adonai Sal’i-t, a Kősziklát. Ez a lehetőség számunkra is nyitva áll: Bármilyen jellegű vihar tombol is körülöttük: … egy tönkrement kapcsolat, egészségügyi problémák, lázadó gyermekek, anyagi nehézségek, félelmek, elutasítások… mi mindig Istenünkre, az örökkévaló kősziklára támaszkodhatunk, mert Ő tegnap és ma és örökké ugyanaz marad!

Szeretném az egyik kedvenc igeversemet megosztani veletek. A 73. zsoltár 26. verse így szól: „Ha elenyészik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és örökségem te maradsz, Istenem, örökké!”

Olyan jó arra gondolni, hogy lehorgonyozhatunk a Kősziklához, a Hatalmas Istenhez. Így amikor az élet vihara tépáz bennünket, szilárdan állhatunk. Mert a Menedékünk… Erődítményünk… Erőnk… Pajzsunk elrejt bennünket. Így nem fogunk felettébb megrendülni. Halleluja!

Időzzünk még el egy kicsit Dávid zsoltárainál. Kérd az Urat, hogy ne az én szavaim által, hanem Ő maga adjon neked frissítő tanítást önmagáról, mert Isten, a mi Kősziklánk személyesen akar szólni hozzád. Dávid a 18. zsoltárt azután írta, miután Isten megszabadította őt az ellenség kezéből, a 144. zsoltárt pedig a küzdelem fogatagában fogalmazta meg.

Miután elolvastad a fenti Igéket, gondold át, hogy Isten mit jelentett ki számodra:

- Önmagáról

- Dávidról

- Az imádkozásról.

(Wendy Blight: Five Days to Knowing God More Intimately Day Three: Adonai Sal’i (God our Rock), fotó: pinterest)