Türelem

„Erősítsen meg titeket dicsőségének hatalmából minden erővel, hogy végig kitartsatok, és türelmesek legyetek.” 

Kol 1:11

Az utóbbi hetekben mindegyre a sárgán hajtottam át, nem akartam megvárni a pirosat – ez veszélyes! Az interneten kerestem a tüneteim magyarázatát, mert nem akartam az orvosi váróteremben ücsörögni – ez is lehet veszélyes. Inkább ráfizettem, de interneten rendeltem meg valamit, hogy ne kelljen a pénztárnál sorba állnom – ez pazarlás. Még olyan is volt, hogy a desszerttel kezdtem az étkezést, mert nem volt türelmem kivárni, míg eljön „a desszert ideje”. Bár nem tudok konkrét helyzetet felidézni, de nem egyszer elfogyott a cérnám, és kiabáltam a gyermekeimmel.

Kell, és most kell. Eredményt akarunk látni, de azonnal. Pedig a Biblia sokszor figyelmeztet, hogy Krisztus követőit a türelem jellemezze.

Az Isten szeretet, és a türelem a természetéhez tartozik. Ahhoz, hogy úgy szeressünk, mint Ő, nekünk is türelemre van szükségünk (1Kor 13:4-7). Úgy szeretni, ahogy Isten szeret, ez földi életünk végső célja, miközben próbálunk a kedvében járni, és hasonlóvá válni Hozzá.

Számomra a türelem meghatározása: méltósággal elviselni valamit. Mind kerülünk olyan helyzetbe, amikor emberek vagy helyzetek próbára teszik az önuralmunkat: egy hálátlan gyermek, egy figyelmetlen pincér, lassan haladó sor a pénztár előtt, a társunk vagy egy barát, aki magától értetődőnek veszi erőfeszítéseinket. Mennyire tudunk méltósággal viselkedni ezekben a helyzetekben?

A Biblia szerint Isten kitart, míg befejezi a jó művet, amit elkezdett bennünk (Filippi 1:6). Ebből egyértelműen következik, hogy addig távolról sem vagyunk tökéletesek, nem vagyunk könnyen szerethetők. Na itt jön be a türelem. Pál apostol így int: „Éljetek méltó módon ahhoz a hivatáshoz, amelyet kaptatok, teljes alázatosságban, szelídségben és türelemben. Viseljétek el egymást szeretettel. Igyekezzetek megtartani a Lélek egységét a béke kötelékében” (Ef. 4:1-3).

Türelmesnek kell lennünk Istenhez is, miközben várjuk, hogy tervét véghezvigye. Olykor imáinkra adott válaszára várunk, szabadulásra, ellátásra vagy hogy érvényesüljön az igazság, hogy kinyilvánítsa akaratát. Nincs más lehetőségünk, várnunk kell, de ha kialakítjuk magunkban a türelem lelkét, méltósággal tudunk várakozni. Talán segít, ha felidézzük, mennyire türelmes volt hozzánk Isten nemegyszer!

A türelem gyakorlása nem csak akarat kérdése. Az a fajta türelem, amiről Pál apostol beszél, a Lélek gyümölcse is, mely akkor érik be, ha állandó kapcsolatban vagyunk Istennel. Forrása a bizalom Isten hatalmában, abban, hogy mindent véghez tud vinni kellő időben gyermekei javára, önmaga dicsőségére.

Időbe telhet, míg kialakul a türelem, de elhatároztam, hogy méltósággal viselem el a folyamatot. Azzal kezdtem ma, hogy megálltam a sárgánál, és bevártam, míg zöldre vált a lámpa. Míg az útkereszteződésben ácsorogtam, Istenre gondoltam és a türelem fejlesztésére. Egy perc múlva már zöld volt a lámpa, és én mosolyogva hajtottam tovább, boldogan, hogy megtettem egy picike lépést a türelem felé.

Köszönöm, Uram, hogy olyan türelmes vagy hozzám. Segíts, hogy bennem is kialakuljon a türelem, és a te dicsőségedre használjam. Jézus nevében, Ámen.



(Forrás: Encouragement for today, 2010.07.28.Rachel Olsen www.proverbs31.org, www.eszmelkedesek.blogspot.hu)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések