Hogyan bízhatok Istenben, amikor nem értem az Ő útjait?



„Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon gondolj rá, és ő egyengetni fogja ösvényeidet.”
‭‭Példabeszédek‬ ‭3‬:‭5‬-6


Az utóbbi időben a bizalom témáját tanulmányoztam. És rájöttem, hogy az Istenbe vetett bizalmam nagy részét ahhoz a vágyamhoz kötöm, hogy a dolgok úgy alakuljanak, ahogy én gondolom, hogy alakulniuk kellene.
Azt akarom, hogy Isten jósága kényszerítse Őt arra, hogy a dolgokat helyrehozza, megváltoztassa a véleményét, megakadályozza a fájdalmat, megbüntesse a rosszat és igazolja a jót az én idővonalamon. Kétségbeesetten várom, hogy Isten jóra fordítsa a körülményeket a számomra jónak tűnő időzítésben.

De ez nem hit. Ez annak a jele, hogy mivel még mindig nem értem, mit engedett meg Isten a múltamban, nehezen bízom rá a jövőmet. Ezért elkezdtem megkérdezni magamtól: Eléggé tudok-e bízni benne ahhoz, hogy elkezdjem átadni az életem kimenetelét?


„Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon gondolj rá, és ő egyengetni fogja ösvényeidet.”

‭‭Példabeszédek‬ ‭3‬:‭5‬-‭6‬ ‭

Ismerem ezeket a verseket, de szeretném megélni ezeket a verseket. És ehhez el kell ismernem, hogy Isten verziója, ahogyan egyenesbe hozza az utamat, valószínűleg nem egyezik meg azzal, amit én várok.

Meg tudok-e békélni azzal a ténnyel, hogy az egyenes útról alkotott definíciómat emberi gondolkodásom és érzelmeim korlátozzák? Meg tudom-e találni a biztonságomat Isten korlátlan, mindent tudó hatalmában?


Barátom, miközben mindezzel foglalkozunk, egy nagy, kitépett tölgyfa jut eszembe, amelyet egyszer láttam egy rossz időjárás után. Ez egy impozáns fa volt, amely valaha hihetetlenül stabil volt. Egyszerűen tudnom kellett: Mi történt?

Ezért megkérdeztem valakit a csapatból, aki éppen a kidőlt fát távolította el. Azt mondta: "Sekély gyökerek és hangyák."


Elmagyarázta, hogy néha a locsolórendszerrel ellátott udvarokban a nagy fák olyan könnyen megelégszenek a felszíni vízzel, hogy a gyökereknek nem kell mélyre nőniük. A fák erősnek tűnhetnek, de a sekély gyökerek miatt kevésbé stabilak és sokkal sebezhetőbbek viharok és erős szél esetén.



És a hangyák is nagy szerepet játszhatnak egy fa kidőlésében. Ott keresik meg a célpontot, ahol valamilyen sérülés történt, és a nedvesség elkezdte gyengíteni a fát. A puhább faanyagot kihasználva teljesen kikezdik azt, végül még az egészséges faanyagot is megrongálják, és a fa belül üreges lesz, még akkor is, ha kívülről szilárdnak tűnik. Minél üregesebb lesz a fa, annál inkább veszít szerkezeti szilárdságából.


Nagyon hasonlítok arra a fára. Amikor az élet úgy néz ki, ahogy elvárom tőle, és viszonylag jól érzem magam, hajlamos vagyok megelégedni azzal, ahol vagyok, és nem növesztem a hit mélyebb gyökereit. Lehet, hogy beszórok néhány prédikációt és podcastot, de nem ásom bele magam Isten Igéjébe, és nem megyek mélyebbre az alkalmazásban. Vagy mint a hangyák, akik kivájják a fát, lassan, nap mint nap egyik kompromisszumot a másik után kötöm, egyre kevésbé bízva Istenben.


De ahelyett, hogy megpróbálnám irányítani a rajtam kívül álló dolgokat, ma azt akarom választani, hogy átadom őket Istennek. És holnap újra átadom magam. És a következő nap is. Az irányítás visszautasítása az Istenbe vetett bizalom egyre nagyobb és nagyobb építése.


Minden alkalommal, amikor kétségeim és félelmeim vannak Isten jóságával kapcsolatban, ezeket Isten elé viszem, és hagyom, hogy az Ő Igazsága megcáfolja őket. Az én feladatom az Istennek való mindennapi engedelmesség. Az Ő dolga az, hogy tartsa és kezelje a jövőmet.


Ma emlékezzünk erre az igazságra: Istenben bízni azt jelenti, hogy lazán tartom életemnek azokat a részeit, amelyeket a legszorosabban szeretnék tartani. Könnyű ez? Nem. De ez az út a békéhez, amire vágyom? Igen, ez az.


Atyám, Istenem, mély gyökerekkel rendelkező nő akarok lenni. Olyan nő, aki szilárdan lehorgonyzott a Te Igazságodban és betelt a Te Lelkeddel. Ma megvallom, mennyire szükségem van a Te segítségedre, hogy ellenálljak az irányításnak, hagyjam, hogy vezess, és megtanuljak bízni Benned. Jézus nevében, Ámen.















Forrás:
By Lysa TerKeurst
How Can I Trust God When I Don’t Understand His Ways?
July, 25 2024
Daily Devotion
www.proverbs31.org
https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2024/07/25/how-can-i-trust-god-when-i-dont-understand-his-ways
Fotó : canva.com

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések