Tanuljunk meg lélegezni

Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de csak egy nyeri el a versenydíjat? Úgy fussatok, hogy elnyerjétek.
1Korinthus 9:24


Mielőtt az első gyermekünk megszületett, Brad és én tanfolyamra jártunk, hogy felkészüljünk a szülésre. Az oktató azt megmondta, hogy minden fájásnál hogyan kell lélegezni. Pontos utasításokat adott: ,, Az orrodon keresztül vedd a levegőt és a szádon engedd ki. Amikor belélegzel, először a gyomrod teljen meg, azután a mellkasod." Megtanultam, hogy a légzési módszerem befolyásolja azt, hogy hogyan élem meg a vajúdást.

Időt töltöttem azzal, hogy megtanuljak egy teljesen új módon lélegezni, hogy a vajúdás alatt kontrollálni tudjam. Ez sok odaszánást igényel. Gyakoroltam és gyakoroltam a különleges technikát, hogy készen álljak, amikor a fájások megérkeznek.

Aznap amikor a kisfiunk világra jött megtanultam, hogy valójában mit jelent fegyelmezetten lélegezni a fájások alatt. Volt amikor úgy éreztem, hogy inkább csak visszatartom a levegőt. Volt amikor a fájdalom olyan erős volt, hogy kiabáltam lélegzés helyett. Ez a fajta lélegzés egy tanult viselkedés, egy fegyelmezettség, odaszánás, aminek célja van. A fájdalom és a fegyelmezett légzés mellett pedig megérkezett az élet áldása.

A szülés óta is sok napot átvajúdtam már. Biztos vagyok benne, hogy te is.

Vannak időszakok, amikor a körülmények hullámként préselnek össze és végtelennek tűnnek az élet fájdalmai, csak úgy mint a vajúdás alatti összehúzódások. Amikor a próbák hullámai elérik a szívünk és az otthonunk az Istenben vetett, odaszánt hit segít nekünk lélegezni minden préselő nyomás alatt. Hit lélegzésnek szeretem hívni. Amikor megnyugszunk és gyakoroljuk a fegyelmezett, tanítványi hitet.

Mit értek az alatt, hogy fegyelmezett, tanítványi hit?

Pál így írt erről: Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de csak egy nyeri el a versenydíjat? Úgy fussatok, hogy elnyerjétek. Aki pedig versenyben vesz részt, mindenben önmegtartóztató: azok azért, hogy elhervadó koszorút nyerjenek, mi pedig azért, hogy hervadhatatlant.
1Korinthus 9:24‭-‬25


Ahogyan megtanultam lélegezni, hogy felkészüljek a szülési fájdalmakra, a keresztényként megtanuljuk, hogyan lélegezzük át az élet fájdalmait, amikor beépítjük a fegyelmezett, tanítványi hitet az életünkbe. Szigorú gyakorlás, ahogy Pál is mondja, mint az imádkozás, böjtölés, dicsőítés és a Biblia olvasása. Ezek az odaszánt cselekedetek egy nagyobb örömet és erőt adnak ami segít, amikor futunk Isten Krisztusban megígért jutalma felé.

Minél többet imádkozunk, annál inkább növekszik a meghitt kapcsolatunk Istennel.

Minél többet olvasunk és tanulunk a Bibliából, annál inkább megértjük Isten akaratát, erejét és személyét. Láthatjuk, hogy Isten jó, hűséges, könyörületes, szerető, gyengéd, irgalmas, szent, igaz és megbízható mindenben.

Bátorítást és ösztönzést nyerhetünk azok hitéből, akik előttünk jártak.

Megtanuljuk a hit lélegzését.

Az élet tele van kihívásokkal. Isten viszont mindig mellettünk van és elérhető. Segít nekünk átlélegezni azokat a nehéz helyzeteket, amikkel szembe kell néznünk. A harcok és a nehézségek arra ösztönöznek minket, hogy Istenhez fussunk segítségért, erőért, védelemért és iránymutatásért. A harcaink sokszor fájdalommal terhesek. Belefájdul a szívünk. Mégis Istenhez visszük, aki arra használja kihívásainkat, hogy ledöntse azokat akadályokat, amelyek miatt nem tudunk bízni, mint a félelem és a kétség, így dicsőséggel szolgálhatunk Neki.

Istenben bízni fegyelmezettséget, odaszánást igényel.

Sokszor nem így érezzük.

Néha úgy érezzük nyomaszt az élet és a lelkünk kiabál.

Viszont ha mindig úgy viselkednénk, ahogy éppen érezzük magunkat, az életünk káosszá válna. Azt senki nem szeretné.

Az élet összehúzódásai, nyomásai fájnak mindannyiunknak, de semmilyen földi fájdalom nem veheti el a megváltásba vetett reményünk. Egyszerűen csak szükségünk van arra, hogy lélegezzünk és gyakoroljuk ezeket a fegyelmezett, tanítványi cselekedeteket amik Isten szívéhez kötnek bennünket.

Ahogyan szülésnél, végül eljön a megszabadulás ideje, ami örömet szül, ami annak a fájdalomnak az eredménye, amin keresztül mentünk.


Drága Uram, taníts meg engem jól lélegezni. Bocsásd meg nekem amikor kiabálok a fájdalom alatt. Segíts nekem odaszánva olvasni a Te igédet és az igazságodon elmélkedni. Köszönöm az örömet és az erőt amit adsz, mert Benned bízom. Jézus nevében, Ámen.


                                                  




(forrás: www.girlfriendsingod.com
Gwen Smith-Learning to Breathe
https://girlfriendsingod.com/learning-to-breathe/
fotó:pinterest.com)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések