Vakító, csodálatos fény

„Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket.”

1 Péter 2:9

A minap meséltem egy barátomnak arról, hogy kiskoromban szombat reggelente a szomszéd gyerekekkel felszálltunk a villamosra, és moziba mentünk. Felpakoltuk a mogyorós rágcsát, és a lépcsősorok közepén foglaltunk helyet.

A barátom mesélt nekem egy moziról, ahová régebben járt. Ennek nem volt előcsarnoka. Az ember besétált az üvegajtón, és néhány méteren belül átment egy függönyön, és a hátsó sorba ütközött. Amikor a filmnek vége lett, nem volt előcsarnok, hogy a sötétségből fokozatosan visszavezessen a napfényre. Elmesélte, hogy a gyerekek kisétáltak, megdörzsölték a szemüket, és majdnem nekimentek a lámpaoszlopoknak - a fény megrázta az érzékszerveiket.

Majd hozzátette: „Majdnem elfelejtettem ezt a mozit, amíg el nem olvastam az 1 Péter 2:9-et.” Amikor megkértem, hogy magyarázza meg az összefüggést, azt mondta: „Keresztényként elfelejtem, milyen vakító erővel bírt az, amikor a sötétségből a világosságba kerültem”.

Igaza van. Mi keresztények aligha emlékezhetünk arra a vakító valóságra, hogy a sötétség országából Isten drága Fiának országába kerültünk. Az egyik percben még a pokolba tartottunk, a következőben már a mennyországba. Az egyik percben halottak voltunk a bűneinkben; a következőben élők Istennek. Ha igazán elgondolkodnánk ezen, elámulnánk, megdörzsölnénk a szemünket, és felkiáltanánk: „Micsoda erő ez!”.

Remélem, hogy a szíved soha nem ismerkedik meg annyira a sötétséggel, hogy elfelejtsd az Úrban való élet éjjel-nappallá válásának valóságát. Az Úr Jézus megmentett téged, és ez olyan változás, amellyel kapcsolatban soha nem szabad önelégültnek lenned.

Világosság Ura, köszönöm, hogy látást adtál nekem, amikor vak voltam a saját bűneimre, és hogy kivontál elveszett állapotom sötétségéből.


https://www.pexels.com/hu-hu/foto/tenger-hajnal-pirkadat-tajkep-17886629/
Joni Eareckson Tada: A Blinding, Wonderful Light
More Precious Than Silver
1998, Zondervan

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések