Nem a szégyené az utolsó szó

"Nincsen azért most már semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen, akik Krisztus Jézusban vannak, " (Róma 8:1).


Nem is olyan régen az életem minden volt, csak nem istenfélő. A főiskolai éveimet úgy töltöttem, mint egy két lábon járó sztereotípia: a félig-meddig gúnyos-két cipőben járó keresztény lány, aki főiskolára megy, belép egy diákszövetségbe, és bulizós csajjá válik.


Azután évekig szégyenben éltem.


Úgy éreztem, hogy ha bárki megismeri a hibáimat, le fognak írni. Amikor összehasonlítottam a múltamat másokéval, úgy éreztem, hogy az enyém sokkal rosszabb. És amikor visszaestem a régi szokásokba, napokig ostoroztam magam.


Ha valaha is így éreztél, nem vagy egyedül. A sok rejtőzködésben, és néha önutálatban könnyű elkezdeni azt hinni, hogy Isten nem tudna megváltani semmit. Aztán még könnyebb elhinni, hogy ahol most vagy, az egyenes következménye annak, amit tettél.

De bár a szégyen azzal fenyeget, hogy ellopja a múltadat, nem kapja meg a végső szót a történetedben.


A mai igevers emlékeztet minket arra, hogy mi az igazság: "Nincsen azért most már semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen, akik Krisztus Jézusban vannak, " (Róma 8:1).


Krisztusban megszabadultál attól, hogy szégyenben kelljen bujkálnod.


Miközben a fejünkben tudjuk, hogy ezt mondja a Biblia, nagyobb kihívásnak érezzük, hogy a szívünkben elhiggyük, hogy ez igaz. Ha tehát azon kapjuk magunkat, hogy megrekedtünk a szégyenben vagy abban a hitben, hogy ki kell érdemelnünk a vágyott áldásokat, akkor merre tovább?

Az igaz felé fordulunk. Kinyitjuk a Bibliát, és megnézzük, mit mond Isten az általunk elhitt hazugságokról. Három egyszerű lépést találtam ehhez:


1.Ismerjük el, hogy mi a hazugság. Ha ellentmond Isten Igéjének, akkor nem igaz. Néha szükségünk van egy barátra, hogy emlékeztessen minket erre, ezért küldj egy sms-t vagy telefonálj, és kérdezd meg valakit, akiben megbízol, hogy hiszel-e egy hazugságban.

2.Cseréld le a hazugságot arra, amit a Biblia mond, hogy igaz. (És nem szégyen, ha a Google-ban keresel egy igeverset, ha nem tudod, hol kezdj el keresni.)

3.Ismételd az igazságot, amíg nem érzed valóságosnak. Ami néha őrültségnek tűnik, de végül megragad. És aztán legközelebb, amikor a hazugság visszakúszik, az igazság gyorsabban eszedbe jut.


Ha ezzel kezded, szerintem meglátod, hogy amikor az ellenség azt suttogja a füledbe, hogy ez mind a te hibád, vagy elszúrtad, vagy túl késő, akkor meg tudod mondani neki és magadnak is az igazságot:



Isten jósága nem változik a te döntéseid alapján.

Ő szuverén (Példabeszédek 16:9; Kolossé 1:17).

Szereti megváltani az Ő népe múltját és hibáit (Efézus 1:7-9).




Barátom, ez a legjobb hír. A múltadtól függetlenül Jézus utat készít a menedékre nála. Nincs olyan rossz, amit elkövettél, amit ne lehetne megbocsátani. Ő nála biztonságban vagy. Csak annyit kell tenned, hogy Hozzá futsz.




Istenem, köszönöm Neked a Jézusba vetett hitből fakadó megbocsátást. Dicsőítelek Téged, hogy többé nem járok a múltam miatt szégyenben. Segíts nekem, hogy felismerjem a hazugságokat, amelyeket a szégyen próbál mondani nekem, és helyettesítsem őket a Te Igédből származó igazságokkal. Jézus nevében, Ámen.










Forrás:
Daily DEVOTIONS
Shame Doesn’t Get the Final Say
JANUARY 30, 2024
Fotó:canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések