Imádságra kiválasztva

Amikor Isten kiválasztott Krisztusban már a világ teremtése előtt, nem csupán arra választott ki, hogy "szent és feddhetetlen" legyek, hanem arra is, hogy "előtte szeretetben" legyek. Igaz, hogy földi életem során mindig Isten jelenlétében vagyok és a mennyben ez még teljesebb valóság lesz, de az is igaz, hogy ebben az életben különösen is "előtte vagyok szeretetben", amikor színe "elé járulok" imádságban és dicséretben. 

Az imádság tehát nem csak valami, amit keresztényként tehetek, hanem az egyik legnagyobb elhívás, amire Isten kiválasztott. Krisztus maga is megerősítette ezt a tényt, amikor így szólt tanítványaihoz: "Én választottalak ki..., hogy bármit kértek az Atyától a nevemben, megadja nektek." Mint Isten választottja, arra rendeltettem, hogy imádkozzam. Bármikor Isten jelenlétébe járulok azzal a céllal, hogy őt csodáljam, imádjam vagy kérjem valamire, ezáltal az ő megmentő kegyelmének legfőbb célját teljesítem.

Isten radikális lépéssel szánta el magát arra, hogy közösségben lehessek vele az imádságon keresztül. Fiának vérét ontotta azért, hogy én megtisztulhassak, és alkalmassá váljak szerető jelenlétére. Megengedte, hogy Fiát brutálisan kivégezzék, hogy én szabadon beléphessek Szent Jelenlétébe Jézus megtört teste által. "Járuljunk elé", mondja a Zsidók 4-ben; "járuljunk elé", szól a Zsid 10-ben, majd máshol ekképp sürget: "szüntelenül imádkozzatok". Hogyhogy nem érzem a végtelen őszinteséget ezekben a hívásokban, különösen amikor arra gondolok, hogy milyen kegyetlen fájdalmat tűrt el Isten azért, hogy én a jelenlétébe léphessek imádságban?

Valóban, maga az evangélium a legvonzóbb invitálás az imádságra. Azzal, hogy naponta hirdetem magamnak, hatalmas indíttatást érzek arra, hogy "Isten elé járuljak szeretetben", és elhívásának célját betöltsem imádságban.

szöveg: Milton Vincent, Az Evangélium Keresztények számára

fotó: pexels.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések