A „Reménykedtem” helyett „Van reményem”

Pedig mi abban reménykedtünk, hogy ő fogja megváltani Izráelt. Lukács 24:21a


Azt reméltem ...

Ez egy ismerős mondat, amihez már hozzászoktam, mert életemnek ebben az időszakában ezt szoktam ismételgetni.

Azt reméltem, hogy a nyomasztó gondolataim mostanra teljesen eltűnnek.
Azt reméltem, hogy az energiám teljesen visszaáll a normális szintre.
Azt reméltem, hogy a hitemet nem fenyegetik majd a pánikrohamok.

Ismerős neked is? Talán számodra ez inkább így hangzik:
Azt reméltem, hogy meggyógyulok ebből a hosszan tartó betegségből.
Azt reméltem, hogy mostanra már férjhez mentem.
Azt reméltem, hogy a családi konfliktus megoldódik.

Ismerem Jézus néhány tanítványát, akik ezt is megértették.

Napokkal Jézus keresztre feszítése után szandálos lábak rúgták fel a port az Emmausba vezető úton, amikor két tanítvány Jeruzsálemből odafelé tartott, a csalódottságtól nehéz szívvel. Gyászolták azt az embert, akiről azt remélték, hogy ő a megígért Messiás. Hitetlenkedve beszélgettek egymással a legfrissebb hírekről: Néhány asszony elment a sírhoz, de nem találták meg a testét.

Amikor maga a feltámadt Jézus csatlakozott hozzájuk, nem ismerték fel Őt! Végighallgatta, ahogy felidézik az elmúlt napok eseményeit, majd feltárta előttük a Szentírást, de még mindig nem látták benne azt, aki Ő volt.

Mi zavarta őket ennyire? Mi tartotta vissza a szívüket a megértéstől?

A reményük, múlt időben volt. "...Mi abban reménykedtünk, hogy ő fogja megváltani Izráelt." Lukács 24:21a

De aztán a feltámadt Jézus kinyilatkoztatta magát nekik beszélgetés és kenyértörés közben, és a férfiak ámulatba estek, és a hitüket újra lángra lobbantó reménytől újjáéledtek:

Ekkor így szóltak egymáshoz: Nem hevült-e a szívünk, amikor beszélt hozzánk az úton, amikor feltárta előttünk az Írásokat? Lukács 24:32

Jézus megmutatta, hogy Ő az, aki megvált, csak nem úgy, ahogy mindenki gondolta. Hála Istennek, amikor Jézus helyreigazítja a szemünket és a szívünket, hogy lássuk a célt, amit Ő hoz, és azt, hogy ki is Ő valójában, a dolgok megváltoznak.

Miről maradhatunk le, még akkor is, ha Jézussal járunk, ha nem állítjuk rá a fülünket a hallásra, vagy a szemünket arra, hogy teljesen lássuk Őt? Mi tarthat vissza minket a megértéstől?

Jézus azért jött, hogy örök szemléletet adjon nekünk. Nem láthatjuk Isten munkálkodásának minden formáját, de még ez is mélyebb bensőséges kapcsolatra hív Vele. Jézus úgy fogja formálni azt, amit mi nem látunk, ahogyan Ő tudja, hogy az a legjobb számunkra.

Váltsuk át a szemléletmódunkat a Megváltónkban való jelen idejű reménységre. Biztosak lehetünk abban, hogy az Ő szíve jó hozzánk. E világ múló reményei semmit sem érnek ahhoz a biztos és örök reménységhez képest, amelyet Jézusban kapunk.

Atyám, köszönöm, hogy Te vagy az én reménységem. A helyzetek megrendíthetik szívemet és elmémet, de Te vagy az, aki biztonságot ad nekem. Segíts, hogy azokra az emlékeztetőkre figyeljek, amelyeket Te adsz nekem az Igédben, hogy meg tudjak állni az ígéreteidben, amelyek megadják nekem a békét és a reményt, amelyre szívem vágyik. Jézus nevében, Ámen.











kép: pinterest

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések