Méltónak teremtve

 "Magasztallak téged, mert félelmetes vagy és csodálatos, csodálatosak a te alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt. " Zsoltárok 139:14 


Lassú, tétova ember vagyok. A gyermekeim szeretettel és nevetve úgy emlegetnek engem, mint a teknősbékát, (mint "A teknősbéka és a nyúl" című meséből).

És bár nevetek velük együtt, mert nagyon szeretek nevetni, gyakran gondoltam magamban, hogy talán inkább a nyúlra kellene hasonlítanom.

A lányom viszont "nyúl". Ő rövid idő alatt sok mindent el tud végezni (és jól el tud végezni). Azon kapom magam, hogy csodálom őt, olyan "jé, bárcsak én is ilyen lennék" módon.

És bár önmagában is szép dolog csodálni az Isten adta ajándékokat, a csodálat és az összehasonlítás között vékony a határ. A csodálat képes meglátni a szépséget valaki különbségeiben, miközben továbbra is látom az értéket a sajátjaimban. Az összehasonlítás azt mondja: "Ez jobb, mint ami nekem van, tehát jobb lenne az ő helyében.

Mindkét táborban megtaláltam magam.

Egy nap a lányom azt javasolta, hogy nézzek meg egy tévéműsort, amely az utóbbi időben a kedvence lett (ami azt jelenti, hogy az összes évadot legalább kétszer megnézte). Én szinte mindig azt mondom, hogy "nem, köszönöm" az olyan műsorokra, amelyekhez ennyi évadot kellene megnéznem. De valami bennem azt mondta, hogy erre "igen".

Néhány nappal később megnéztem az első epizódot. És körülbelül a felénél megállt körülöttem a világ, amikor elhangzott egy mondat, ami megváltoztatta az egész szemléletemet magamról.

Egy anya vigasztalta a lányát, és azt mondta neki szeretettel: "Légy önmagad. Éld az életet a saját tempódban".

Szünet ... Visszatekerés ... Ismétlés. Háromszor csináltam ezt, mielőtt a szavak beleivódtak. Tudtam, hogy Isten közvetlenül hozzám szólt.

Légy önmagad, Kelly. Élj a saját tempódban.

Ő megerősített engem. Megerősítette, hogy Ő szándékosan teremtett engem ilyennek. És hogy az Ő teremtése gyönyörű.

 "Magasztallak téged, mert félelmetes vagy és csodálatos, csodálatosak a te alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt. " Zsoltárok 139:14 

Ez az igevers jut eszembe, amikor kislányként sok pillanatra gondolok a saját édesanyámmal, aki egy "nyúl". Mindkét kezembe fogtam anyukám arcát, és magam felé fordítottam. Ezzel a gesztussal mondtam neki valamit - hogy legyen teljesen jelen velem ebben a pillanatban.

Ő is emlékszik erre, méghozzá szeretettel. Ez emlékeztette őt arra, hogy időnként lassítson le, és csak legyen - valami, ami nekem természetes volt, de neki nem. Isten olyanná teremtette az anyukámat, amilyen, és engem is olyanná teremtett, amilyen vagyok. Kiegészítjük egymást, és emlékeztetjük egymást arra, hogy élvezzük annak szépségét, ahogyan Isten teremtett minket.

Az, ahogyan engem teremtett, az az én ajándékom és az én erőm. Ez értékes és érdemes megvédeni.

Hogyan védjem meg?

Nem kérek érte bocsánatot, ha ez lassúság vagy egyszerűség formájában jelenik meg.

Én táplálom.

Hangosan értékelem, hogy mindenki hallja és lássa: "Így teremtett engem Isten. Hát nem csodálatos? Annyira boldog vagyok, hogy így teremtett engem."

És így, ahelyett, hogy összehasonlítanánk egymást, egymásra támaszkodunk, hallgatva, tanulva és szeretve azt, akik vagyunk.

A kulcsversünk egyszerű, egyenes és igaz. Ő, aki minden dicséretre méltó, mindannyiunkat az Ő hasonlatosságára teremtett, arra teremtett, hogy méltók legyünk.

Talán itt az ideje, hogy elhiggyük ezt.


Kedves Uram, gyakran érzem úgy, hogy nem felelek meg annak a mércéjének, akinek "kellene" lennem. Elfelejtem, hogy nem azért vagyok teremtve, hogy a körülöttem lévők klónja legyek, hogy egyedileg és céllal vagyok teremtve. Segíts, hogy szeressem azt, akinek Te teremtettél, hogy minden részletet értékesnek lássak. Jézus nevében, Ámen.



Forrás:

Kelly Anne Burns

Created to Be Worthy - Daily Devoiton , June 16, 2022

www.proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/06/16/created-to-be-worthy

Kép: canva.com


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések