Amikor Isten bezár egy ajtót ...

 "Küldd el ezt az embert, térjen vissza a maga helyére, amelyet kijelöltél neki! Ne jöjjön velünk a csatába, nehogy az ellenfelünk legyen, amikor harcra kerül a sor!" 1Sámuel 29:4


Épp férjhez mentem, átköltöztem a város másik végébe, és az új lakásunkhoz közelebbi munkahelyet kerestem. Telefonáltam párat és elküldtem az önéletrajzomat. Egy idő után visszahívott egy körzeti vezető. Vidám volt, és úgy tűnt, hogy megértjük egymást.

"Találkozhatnánk a legújabb üzletünkben?" Megadta a címet. "Hamarosan megnyílik, és úgy gondolom, hogy jól illene önnek."

Nem kellett kétszer kérdeznie. "Igen, uram, ott leszek!"

Leparkoltam a kocsimmal, és elmondtam egy imát, de ahogy az üzlethez sétáltam, hallottam, hogy valaki a nevemet kiáltja. Felismertem azt a derűs hangot. "Szia, nagyon sajnálom! Vészhelyzet adódott, és el kell halasztanom a találkozónkat. Hamarosan felhívlak."

Megértettem. Megesik az ilyesmi. A dolgok közbejönnek, mondtam magamnak. De volt egy furcsa érzésem... Isten készül valamire.

Az elkövetkező napokban és hetekben nem kaptam választ a cégtől ... és bármilyen furcsa is volt, nem éreztem késztetést, hogy utánajárjak.

Egy idő után azonban egy másik cégtől kaptam visszajelzést. Ez a körzeti igazgató megkért, hogy menjek el és találkozzam egy Kent nevű férfival. "Ha minden jól megy, ő lesz a helyi vezetője."

Aznap este a férjemmel találkoztunk Kenttel. Néhány percnyi csevegés után a férjemmel tudtuk, hogy ez az.

A zárt ajtó nem mindig rossz dolog.

Az 1Sámuel 29-ben Dávid Saul király elől menekült. Fáradt és kimerült volt, és egy valószínűtlen helyen talált menedéket, az istentelen filiszteusok között, akik régóta ellenségei voltak Dávid népének, az izraelitáknak.

Dávid ellenséges területen való tartózkodása alatt Ákhisz (egy filiszteus király) egyre jobban bízott Dávidban és támaszkodott rá. Sőt, Ákhisz annyira elégedett volt Dáviddal, hogy azt akarta, hogy Dávid a seregében szolgáljon. A filiszteus parancsnokok azonban tudták, hogy Dávidnak nagyszerű híre van  izraelita sereg vezetőjeként, ezért ellenálltak.


"Küldd el ezt az embert, térjen vissza a maga helyére, amelyet kijelöltél neki! Ne jöjjön velünk a csatába, nehogy az ellenfelünk legyen, amikor harcra kerül a sor!" 1Sámuel 29:4


Bármilyen furcsa is, a nagy harcos, Dávid, elutasítást tapasztalt egy olyan szerepre, amelyre túlképzett volt. De Isten valamire készült.

Később, Sámuel 2. könyvében Saul meghalt, és Dávidot nevezték ki Izrael királyává.

Képzeljük el, ha Isten nem zárta volna be ezt az ajtót, és Dávid a filiszteusok oldalán harcolt volna.

Vajon az izraeliták képesek lettek volna teljesen megbízni Dávidban, mint királyukban?

Mi lett volna Dávidból?

Megmaradtak volna még a zsoltárai?

Vajon a filiszteusok hasznot húztak volna Dávid vezetéséből, ha nem utasítják el őt?

Isten szuverén keze egyértelműen működött Dávid életében. Hiszem, hogy ugyanígy van ez veled és velem is.

Néha Isten isteni találkozókat vagy isteni eseményeket hoz létre, hogy érvénytelenítse a jelenlegi találkozóinkat. Régebben aggódtam, és azon tűnődtem: Istenem, mi van, ha rossz utat választok? Most már tudom: A világegyetem Teremtője a Teremtőm is, így ha rossz útra tévedek, Isten bőven képes átirányítani és a helyes útra terelni engem.

Barátaim, 1999 decemberében találkoztam Kenttel. Több mint 20 évvel és két céggel később Kent még mindig a menedzserem.

Ez nem jelenti azt, hogy minden bezárt ajtó az én vagy a ti életetekben közvetlenül egy jobb lehetőséget fog eredményezni - de mindig bízhatunk Isten tervében. Talán olyan időszakot élsz, amikor úgy tűnik, hogy több ajtó zárul be számodra, mint ahány kinyílik. Adj neki időt. Hiszem, hogy egy nap majd visszatekintesz, és meglátod Isten isteni kezét a te helyzetedben is.

Miközben átadjuk neki a terveinket, imádkozom, hogy megtanuljunk bízni abban, hogy mennyei Atyánk mindig munkálkodik az életünkben ... a zűrzavarban, a furcsa lemondásokban és még a bezárt ajtókban is.


Drága mennyei Atyám, köszönöm az ajtókat, amelyeket bezártál az életemben ... ajtókat, amelyekért könyörögtem, hogy nyisd ki őket, de kegyelmedben oly kegyesen bezártad őket. Kérlek, vezess és vezess engem. Kérlek, továbbra is nyisd ki számomra a megfelelő ajtókat, és csukd be azokat az ajtókat, amelyeken nem nekem kell átmennem. Bízom benned, hogy azt teszed, ami a legjobb nekem és a Te Királyságodnak. Jézus nevében, Ámen




Forrás:

Binu Samuel

When God closes a Door ... Daily Devotion , JUNE 10, 2022

www.proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/06/10/when-god-closes-a-door

Fotó: canva.com

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/06/10/when-god-closes-a-door

Megjegyzések

  1. Csodálatos! Hálás vagyok minden bezárt és minden kinyitott ajtóért! Így teljes az életem, ami a Te kezedben van Uram! Ámen

    VálaszTörlés
  2. ISTEN tudja mit miért,
    És hogyan tovább ,csak
    Halgass, és figyelj az Ö
    Szavára!


    VálaszTörlés
  3. Azért nagyon sok báj történt velem

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések