Isten minden sebet begyógyít

 "Meggyógyítja a megtört szívűeket, és bekötözi sebeiket"
Zsoltárok 147:3


Az új könyv, amit olvastam, különbözött a legtöbb szépirodalmi könyvemtől.

Klinikai jellegű volt, egy pszichoterapeuta írta, és tele volt egy csomó szóval, aminek utána kellett néznem. A férjem ajánlotta nekem a házasságunk elején, de 18 évembe telt, mire végre elolvastam. Kezdetben úgy gondoltam, hogy nem nekem való, amíg az élet el nem vezetett hozzá.

Aztán nem tudtam letenni.

Ezt a könyvet olvasni olyan érzés volt, mintha a terápia és az intenzív kutatás keresztezése lenne. Minden egyes oldallal többet tudtam meg magamról. Végül egyetlen, számszerű felsorolásra lettem figyelmes: 20 szükséglet, amelyet minden gyermek életében ki kell elégíteni. Ha ezek a szükségletek kielégítetlenek, akkor képesek sebeket okozni a gyanútlan felnőttekben. Bennem is ezt tették.

Visszatartottam a lélegzetem, miközben végigolvastam a szükségletek listáját: biztonság, megerősítés, útmutatás és még sok más. Ezek a szavak olyan szükségleteket írtak le, amelyek nekem hiányoztak. Aztán végiggondoltam a kielégítetlen szükségleteim körülményeit: egyedülálló anyámat, hiányzó és alkoholista apámat és engem.

Mindezt olyan nyomasztónak éreztem. Egy 42 éves nő voltam, aki megpróbálta feldolgozni a sebeket, amelyeket még mindig nem fedeztem fel.

De Isten nem lepődött meg.

Ő már tudta, hogy az Ő gyermekei sebeket szereznek ebben az életben. Tudta, hogy végül mit fedezünk fel: Egy megtört világban, megtört emberekkel, néha meg fognak sebezni minket. Hiszem, hogy ezért ihlette Isten a zsoltáros a 147:3. zsoltár szavait: "Meggyógyítja a megtört szívűeket, és bekötözi sebeiket".

A zsoltár 2. verse tudatja velünk, hogy a zsoltáros kifejezetten Izrael száműzöttjeire utal, de ezek a szavak minden hívőre érvényesek. Isten minden megtört szívű emberrel kapcsolatos aggodalmát közli

A 147:3. zsoltárban Isten emlékeztet minket arra, hogy hatalma korlátlan. Elég hatalmas ahhoz, hogy meggyógyítson minden sebet, függetlenül attól, hogy mikor és hogyan keletkeztek az életünkben. A fájdalmunk nem haladja meg az Ő hatalmas erejét. Ő a Nagy Orvos, aki képes belenyúlni a múltunkba és meggyógyítani a lelkünket.

A Szentírás azt mondja: "Ő gyógyít", ami azt jelenti, hogy ez a gyógyítás folyamatos. Nem egyszeri alkalom, hanem természetfeletti cselekedet, amely újra és újra megtörténhet az összetört szívűek életében. Amennyire és ameddig gyógyulásra van szükségünk, Isten könyörületes gondoskodása elérhető számunkra.

Az "összetört szívű" szó héber jelentése a belső személyre vonatkozik, magában foglalja az elmét, az akaratot és az érzelmeket. Így a zsoltáros emlékeztet bennünket arra, hogy Isten képes meggyógyítani mindenféle sebet.


Ha a sebeink fizikaiak, Ő meg tudja gyógyítani őket.

Ha sebeink mentálisak, Ő meg tudja gyógyítani azokat.

Ha a sebeink érzelmi jellegűek, azokat is meg tudja gyógyítani.


Isten nemcsak a megtörtek lelkét gyógyítja meg, hanem a mi sebeinket is beköti. Időt szakít arra, hogy gyengéden bekötözze életünk sebesült helyeit, hogy egészekké válhassunk. A gyengéd gondoskodásnak ez a szintje több igazságot is közöl Istenről:


Isten törődik azokkal, akiknek megtört a szívük.

Isten gyógyító ereje végtelen.

Isten mélyen szereti gyermekeit.

Isten képes minden sebet meggyógyítani.

Ezeket az igazságokat a saját életemben láttam. Isten fogta azt a kislányt, aki egyedülálló anyával és hiányzó apával nőtt fel, és Ő teljessé teszi őt. Isten, az én mennyei Atyám, megtanít arra, hogyan nézzek rá, hogy Őt keressem, hogy kielégítsen minden kielégítetlen szükségletet a gyermekkoromból.

Nála van a biztonság.

Nála van a megerősítés.

Nála van az útmutatás.

Nála minden szükségletünk kielégül.

Ő nem hagy el minket a sebeinkkel együtt. Isten belép az életünkbe, meggyógyítja megtört szívünket, és minden sebet bekötöz.


Drága Istenem, köszönöm, hogy gyengéden gondoskodsz a megtört szívűekről. Segíts, hogy bízzak és higgyem, hogy Te képes vagy meggyógyítani életem minden olyan helyét, ahol megsebesültem. Jézus nevében, Ámen.




Forrás:

Kia Stephens

Gos Heals All Wounds, Daily Devotions,  June 17, 2022

proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/06/17/god-heals-all-wounds

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések